welke hagedis nemen als beginner?

ik wil graag een hagedis als huisdier, ik heb er al best veel over gelezen. de baardagaam/bearded dragon lijkt me wel goed als ''beginner', of raden jullie een andere hagedis aan? kennen jullie nog andere hagedissen die (redelijk) makkelijk te onderhouden zijn voor beginners? ik heb 1 eis en dat is dat ze overdag actief zijn, dus geen luipaardgekko's ofzo. en is de onderhoud ervan duur?

Toegevoegd na 3 minuten:
en wat is dan de minimale grote van de terrarium van die hagedis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ja, je hebt gelijk. Een baardagaam is een goed dier om mee te beginnen. Ze zijn heel tam.
Klik op de onderstaande link en je kunt zien aan welke eisen het hok moet voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! en de site is erg handig ja :)

Andere antwoorden (1)

Het is op zich al een goede zaak, dat je jezelf laat voorlichten over het houden van hagedisachtigen.
Raad je ook aan om op forums te kijken.
Mijn zoon doet dat ook en krijgt op veel vragen een goed antwoord.
Maar probeer zoveel mogelijk info te verzamelen en bij de forums heb je die van mensen die zelf hagedissen houden.
Je moet maar even googlen, want ik die sites niet zo bij de hand.