Waarom blijft mijn kat krols?

Mijn poes is ondertussen al een half jaar krols.. Is dit zorgelijk? Of is dit niet zo een probleem? Bij mijn andere poes duut dit maximaal een weekje. Ze heeft er zelf geloof ik niet veel last van, maar ik ben bang dat ze misschien schijnzwanger word, en dat constante gemiauw is ook nogal irritant :p

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je kan haar ook de katte pil geven, heeft mijn kat ook gekregen toen ze het erg had! Want ik wou ze niet laten steriliseren omdat ik de katte pil een iets minder drastische maatregel vond (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Katten die niet gedekt worden en er wel aan toe zijn, kunnen oeverloos krols blijven. Als je niet met haar wilt fokken, kan je haar beter laten castreren, want dit is voor het beest geen leven. Bovendien is het zeer slecht voor haar gezondheid.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had net een soort gelijk antwoord gevonden, maar jouw antwoord is al prima, +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je niet steraliseren? En verder is ze wel gelukkig, ze knuffelt met me, ze loopt vrolijk met haar staartje omhoog, en speelt met de andere poes.
Rieneke1
11 jaar geleden
Als je wil dat je poezen oud worden zonder borstkanker, suikerziekte en baarmoederontsteking, dan zou ik ze beiden maar rap laten castreren (zo heet dat, want steriliseren betekend afbinden van de eileiders). Plus Ivana.
Ivana
11 jaar geleden
Een krolse poes vindt aangeraakt worden dubbel fijn. Dat is juist een bevestiging. Als jij haar niet zou kroelen, zou ze onder lage tafeltjes en kastjes doorlopen om de druk op haar rug te voelen. Die hoog opgestoken staart is in dit geval een teken van opwinding. Helemaal als die staart dan ook nog trilt. Je moet die uitingen wel in het goede perspectief zien, het is aanhankelijkheid omdat ze gedekt wil worden.
Op den duur is dat erg vermoeiend voor het dier en zoals je bij Rieneke ook leest: zeer ongezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die van mij was ook nonstop krols. En ze werd er hysterisch van. Ik heb haar laten steriliseren. En ze was daarna een stuk rustiger en gelukkiger.
En ik ook.