Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

onze hond eet niks meer hoe kan dat?

we hebben net een nieuwe hond maar hij eet al 2 dagen niks. Heeft iemand tips om hem weer te laten eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het een pup is: mee naar de dierenarts! Pups moeten veel voedingsstoffen binnenkrijgen om te groeien, het is slecht als pups niet eten. Is hij al wat ouder kan het spanning zijn. Weet je genoeg over de hond? Heeft hij bijvoorbeeld meerdere huisjes gehad? Is hij misschien mishandeld? En at hij voordat hij bij jullie kwam wel goed? Gebruik je hetzelfde voer als de vorige eigenaren? Het is natuurlijk ook spannend, hij moet wennen aan zijn nieuwe familie, zijn nieuwe huisje, zijn nieuwe mandjes/speeltjes en zijn nieuwe uitlaatplek. Als mensen gespannen zijn hebben ze vaak ook geen trek. Vaak komt dit vanzelf, zo niet, ben dan heel enthousiast over zijn eten en maak iets klaar wat meeste honden niet kunnen weerstaan. Doe er dan geleidelijk aan zijn eigen voeding (steeds wat meer) tussen. Is het géén spanning, zou ik zijn tanden eens laten nakijken, ook kan het buikpijn zijn (verschillende oorzaken). Maar het kan ook gewoon iets simpels zijn zoals ander voer. Ik weet niet of je hetzelfde voer gebruikt als zijn vorige eigenaren, zo niet, vraag dan even wat hij daar at, misschien eet hij dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan wellicht dat het door de warmte komt mijn hond eet bijv. bijna niks als het warm is maar drinkt veel. Meschien kun je water laten koken en dan in het voederbakje met brokjes bijgieten laten afkoelen en dan heb je een soort pap dat is eigenlijk nodig voor een pup maar grotere honden vinden dat ook nog lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding