Wat moet je doen om, net zoals bij de animal cops houston SPCA, zo een baan te krijgen?

als je net zo een werk wil doen als de mensen uit animal cops houston SPCA waar kan je dit doen en heb je een speciale opleiding nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De Nederlandse politie kent een afdeling, die zich specifiek bezig houdt met dierenwelzijn; de dierenpolitie. Om bij de dierenpolitie te komen, moet je eerst de basispolitieopleiding afronden ( niveau 3 of 4). Daarna kan je intern opgeleid worden voor deze afdeling.

Echter ook buiten de politie zijn er functies die zich bezig houden met dit onderwerp. Als buitengewoon opsporingsambtenaar ( boa) kun je bij verschillende werkgevers aan het werk in dit vakgebied.

Als opleiding dien je het boa examen te doen en daarna wordt je door de werkgever veelal intern opgeleid.