Mijn hangbuikzwijntje heeft zeer waarschijnlijk doornappel gegeten, nu is hij ziek, wat doe ik hieraan?

Toegevoegd na 1 uur:
Ja waarschijnlijk alleen de blaadjes, misschien ook de stengel, maar er groeien nog geen appels met zaadjes erin? De dieren arts kan morgen pas, anders had ik hier geen vraag gesteld!

Toegevoegd na 2 dagen:
Hoi Allemaal, dank je voor de goede tips, hij heeft het overleeft. Hij staat nog wel wat gammel op zijn benen, maar hij heeft vandaag al flink wat water gedronken en slaapt verder nog veel. Ik denk dat de trip die hij heeft moeten doormaken grotendeels voorbij is. Ik ga de vraag morgen sluiten, want nu zal het een kwestie van tijd zijn, voordat hij weer gewoon gaat eten en weer zichzelf zal zijn...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb verder geen verstand van hangbuikzwijntjes, maar is dierenarts een optie? Als hij erg ziek is zou ik daarheen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de blaadje er van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a waarschijnlijk alleen de blaadjes, misschien ook de stengel, maar er groeien nog geen appels met zaadjes erin? De dieren arts kan morgen pas, anders had ik hier geen vraag gesteld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een hallucinerende plant, die erg giftig is, de zaden schijnen het ergste te wezen, van alleen het blad kan het misschien wel meevallen.
het is vreemd dat de zwijntjes het hebben gegeten, meestal weten ze wel dat het giftig is.

Het beste antwoord

je zwijntje is high ,verder gebeurt er niks ,maar je zwijntje heeft gezwijnd als hij meer gevreten had ,dan had je met gezwijnde spoed een maagspoeling moeten geven om de doornappel uit de maag te verwijderen ,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o___O

Andere antwoorden (2)

Ik zou even een dierenarts laten langskomen want misschien moet je diertje medicatie ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef hem maar een heleboel Norit, dat helpt het gif te binden, zodat het niet meer in zn bloed kan worden opgenomen.
Is verder zeer onschadelijk maar je zal zien dat het helpt.
Wel ff contact opnemen met je dierenarts