hoeveel gram voer moet een konijn van ongeveer 2 kilo per dag minstens krijgen

mijn konijn eet in eens heel veel, en word er (nog) niet dik van. maar waar het eerst twee tot drie dagen mee deed, en het nou in een dag op. ze kan niet zwanger zijn, en ze groeit ook niet meer. ze is nou ongeveer 2 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Mag ik vragen wat voor een voer je voert? en of je recent bent overgestapt op ander voer? Hier kan het namelijk aan liggen, maar ze kan ook iets anders hebben.
Als je zeker weet dat ze niet drachtig is, kun je beter jouw normale voer standaard aanhouden, dus niet opeens meer gaan voeren, ook geen tussendoortjes enz.
Ik weet niet hoe groot voerbakje je hebt, maar standaard is om het bakje elke dag tot de helft te vullen, meer niet, maargoed dat ligt wel een beetje aan de grootte van je voerbak. 1x in de week groenvoer is ook goed voor aanvullen van gemiste vitaminen. En als je vind dat je konijn te dik is, kun je haar natuurlijk altijd een beetje lichaamsbeweging geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben niet overgestapt op ander voer, maar ze is zelf alweer minder gaan eten.

Andere antwoorden (1)

Een tip is het voer bijvullen tot de helft van het bakje en dan op = op en dan 1 dag later weer bijvullen tot de helft.