Mijn puppy eet constant natuurlijke dingen, is dit wel normaal?

Als ik mijn puppy uitlaat, eet hij altijd gras, blaadjes, takken, aarde, zand en soms ook rotte appels. Ik weet dat ze soms gras eten voor hun vertering, maar dit is toch wel een beetje overdreven? Wat ook raar is, als hij in onze tuin ergens een kapot rot ei vindt van onze kippen, dan gaat hij hier de hele tijd over rollen. Waarom doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
36.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het voor ras?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een border collie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slimme honden!! Doe er veel mee, ook in de toekomst, anders gaan ze zich vervelen, en kunnen ze verveldend worden.
Wel veel plezier met je pup!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat was ook een vraag van mij, hij eet zeer goed, voelt zich volledig thuis,... Alles gaat al veel beter sindsdien. Dus je hebt het niet mis, alles is volkomen goed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na al die boze reacties breng ik toch al heel wat meer tijd met hem door, en is hij niet zo vaak meer alleen. En als ik naar school ben, komt er toch iemand naar kijken, dus alles is echt ok! :)

Antwoorden (9)

Dat is voor een pup heel normaal dat ze alles eten. Maar dat moet je hem wel afleren en zeker takken want dat kan fout gaan als er een splinter in zijn keel blijft zitten. Dat van het gras daar heb je wel gelijk in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
honden rollen graag in dingen waar ze anders van gaan ruiken. Daar hoort een rot ei ook bij!

Ik zou wel proberen hem dit soort dingen af te leren. Pups zijn heel leergierig, en willen weten hoe dingen smaken. Als ze het lekker vinden, houden ze het vol, maar als het niet zo smakelijk is zullen ze ervan afblijven. Zorg ervoor dat je altijd een oogje op hem hebt, zodra hij iets doet wat je liever niet wil, laat hem schrikken of straf hem op een andere manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je puppy buikpijn heeft en daarom veel gras en bladeren eet. Ga voor jezelf na op de puppy genoeg en op regelmatige tijden eten krijgt. Op zich is er verder niks mis met bovengenoemde kenmerken; mijn hond doet het ook en het kan ook aan het ras hond liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als een baby steekt een pup ook alles in zijn "mond". Dat is niet alleen om iets op te eten, maar meer nog om de dingen te leren kennen.
Doe op een rustige manier alles uit zijn bek wat hij op straat wil opeten, ook het gras. Niet dat honden geen gras mogen eten, maar het is in deze fase niet voor de vertering, maar alleen nieuwsgierigheid.
Misschien kan je met consequent verbieden (rustig en kalm) voorkomen, dat hij later brood, hondenpoep en aanverwante zaken van de straat eet.

Honden houden ervan om door de vreemdste zaken te rollen, hoe viezer hoe beter. Dit om de eigen geur te camoufleren.
Het meest gewilde is vis en mensenpoep. Ga er maar aan staan! Direct verbieden dus. Laat echt maar even schrikken. Ik hoefde na enige tijd alleen maar nee te roepen en mijn hoofd te schudden. Ze hield meteen stop. Je kunt zien als ze het gaan doen, want het liefst rollen ze op de rug er door of met de zijkant van de hals.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+: niets aan toe te voegen ;-)
jodyenboyke
12 jaar geleden
idem, haha helaas krijg ik het mijn teefje niet afgeleerd. Ze heeft voorkeur voor vossenstront en ander wild. behhhhh!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, voor mij is het ook zeer moeilijk om het hem af te leren, ik krijg hem maar niet weg van die vieze dingen. Alleen van de oneetbare dingen krijg ik hem wel weg :)
Het is heel normaal dat een puppy van alles 'probeert'.

Dat ze gras eten tegen de buikpijn klopt volgens mij niet helemaal.
Volgens mij is dat alleen bij KATTEN zo dat ze gras eten om braken op te wekken. Bij honden heb je er gewoon bij die altijd gras eten en die nooit gras eten.
Helemaal zeker weet ik niet maar ik heb het idee dat het verhaal van de kat is overgenomen.

Heftig stinkende zaken (rotte eieren, kattepoep, rotte visresten of kadvertjes van vogeltjes, kikkers enz.) gebruiken honden om zichzelf een geurvlag te geven.

Het is voor die beesten parfum maar in huis is het niet te houden!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook honden eten gras, als ze last hebben van hun maag. + Verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden eten ook gras als ze géén buikpijn hebben. Soms vinden ze het gewoon lekker (zoals die van mij) en is het een beetje een gewenning geworden.
Het lijkt mij logisch dat een puppy even nieuwsgierig is als een kind en dus met allerlei natuurelementen experimenteert.
Jij bent degene die bepaalt waar de grens ligt voor jou.
Jouw puppy gaat dus door met experimenteren tot jij consequente richtlijnen geeft die het begrijpt.
Beloon de puppy als die doet wat JIJ verlangt, dan heeft die een leuke reden om het anders te doen dan nu.

Al moet je er echt wel rekening mee houden dat ook dieren graag eens uit de band springen en dat ze dat ondanks alle pogingen om het hen iets af te leren toch steeds weer in herhaling van 'oude' gewoontes vallen.

Geven en nemen dus, net zoals bij mensen onderling.

Met Veel Geduld én Liefde komt het wel tot een goede deal tussen jullie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hier ergens al gezegd steken pups net als kinderen alles in de bek en dat is lang niet altijd gezond voor ze.
Mijn hond at als kleine pup net zo graag sigarettenpeuken van straat als vogelpoep en beide is niet aan te raden voor hun gezondheid.
Zelf goed opletten dus en gewoon niet toestaan.
Wat ze niet aanleren hoef je later ook niet af te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is heel normaal, maar je moet het echt afleren, want anders blijft hij dat later ook doen en daar kan hij ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puppy's proberen van alles uit, doen baby's ook. Je moet het alleen wel afleren! En over die ei, denk om mee te spelen? Misschien moet je een balletje in de tuin leggen als je dat nog niet had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
balletje al aanwezig :)