moet je voor een honden uitlaat service thuis zijn?

m,n schoonvader laat on ze hond 2xpd uit maar als hij nu een keer ziek wordt of hij kan het kwa gezondheid niet meer aan dan is misschien een honden uitlaat service een optie maar wij werken allebei en vragen ons af of je dan thuis moet zijn of dat je gewoon naar je werk kan door bv een sleutel te geven of werkt dit niet zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk dat je bij voorbaat aan het lot van die hond denkt. Een + voor jouw diervriendelijkheid ;-) Fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werken jullie allebei fulltime? Mag ik vragen waarom jullie dan een hond hebben genomen? Niet lullig bedoelt, maar dat vind ik nogal sneu voor het beestje dan, als jullie beide fulltime werken.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Beetje kort door de bocht Plls, hier zijn mensen die de hele dag thuis zijn en de hond komt niet verder als de plaats. Daarnaast werkende mensen met 'n hond die elke avond een uur in het bos loopt, trainingen volgt enz......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet alleen om beweging en behoefte doen, aandacht en liefde is ook belangrijk. Daarbij zijn baasjes die een hele dag thuis zijn en niet omkijken naar hun hond mijn inziens net zo erg als de mensen die een hond nemen voor alleen de avonduren en weekenden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Plls En als je nu eens de moeite doet om de uitleg bij de vraag zonder enige vooringenomenheid te lezen?
Met andere woorden, als je nou eens alles zou lezen wat er staat?
Er staat (hier op mijn scherm althans) duidelijk dat de hond van de schoonvader is en de vraagsteller kijkt reeds verder dan het moment waarop de schoonvader zelf nog in staat is om de hond uit te laten. Waar slaat jouw reactie nu op? Kom maar op met jouw rechtzetting, de vraagsteller heeft er recht op, toch? Anyway... Have Fun Any Way!

Antwoorden (4)

Dat kan zeker. Alleen weet je nooit wie er dan binnen kan komen, dus je moet er wel vertrouwen in hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hele volksstammen hebben een werkster die komt als men aan het werk is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, en vooral bij oudere (dementerende) mensen word geregeld iets gestolen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom: kies een werkster en een hondenuitlaatservice niet van marktplaats maar van mond-tot-mondreclame!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(vooral) maar niet alleen bij oudere (dementerende) mensen wordt iets gestolen!
zelfs hulp via "thuiszorg"-organisaties is soms niet betrouwbaar, ik ben zelf slachtoffer en was aanwezig, maar kan niets bewijzen!
ja hoor, je kan gewoon de sleutel geven, zodat de uitlaatdienst de hond op kan halen.
vergewis je er goed van dat de uitlaatdienst weet waar ze mee bezig zijn.
vraag rond, vraag referenties.
als vrijwilliger op de dierenambu heb ik met sommige uitlaatdiensten slechte ervaringen.
ze nemen veel te veel honden mee, waardoor ze regelmatig een hond kwijtraken.
ook heb ik meegemaakt dat ze met de honden los langs het spoor gingen lopen, waardoor wij de resten van een hond op konden vegen.
is het geen beter idee een advertentie bij de super te hangen, of in het plaatselijke suffertje te plaatsen?
mogelijk zijn er mensen in de wijk die op deze manier een centje bij willen verdienen?
die kunnen dan wellicht dagelijks de hond een derde keer uitlaten, want twee keer is echt weinig.
bij ziekte zouden ze vaker in kunnen springen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee keer echt weinig? Dat verschilt natuurlijk wel per hond, en ligt er ook aan hoe lang je weg bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk, dat vraagstelster de andere keren voor haar rekening neemt, na haar werk.
Rieneke1
11 jaar geleden
pompidom, vanaf nu mag jij dagelijks nog maar twee maal naar het toilet, dat is genoeg! ;)
ik vind drie a vier keer uitlaten een stuk prettiger voor de hond.
Rieneke1
11 jaar geleden
ah keesje, dat zou kunnen ja!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima, doe ik de rest tegen een boom ;)
Rieneke1
11 jaar geleden
af pompidom, in je mand! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed ook dat de hond s'morgens voordat de baasjes naar hun werk gaan de hond uit laten en dan s'avonds laat voor de laatste keer dus gaat de hond 4 x per dag naar buiten als het goed is,maar dan nog vind ik persoonlijk dat als je beide hele dagen werkt,je niet aan een hond moet beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rieneke : "call me crazy !":
's morgens voor het ontbijt (van de hond),
na het ontbijt,
tussen de middag,
voor het eten (van de hond),
na het eten,
voor het slapen gaan...
ik vind 4 keer echt véél te weinig ! @maria : helemaal mee eens !
Dat werkt op de wijze waarop jullie het overeenkomen met zo'n hondenuitlaatservice center. Je kan dus eindeloze richtingen uit, zowel met het centrum als met de hond ;-)

Ik geef je hierbij 2 links, zowel voor Nederland als België, dan kan je zelf eens lezen welke mogelijkheden er zijn.

Liefs en Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is een dagopvang iets voor je. Over het algemeen kost het niet veel meer, de honden kunnen de hele dag spelen (meestal) in een roedel. Ze zijn er in het hele land, om een indruk te krijgen kijk eens op: www.heenenterug.nl
jodyenboyke
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig een echte honden creche, wist niet dat dat bestond.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Is echt zo fantastisch! Helaas zitten wij nu thuis, en is opvang niet nodig, maar ik kan je verzekeren dat mijn honden dit een waar paradijsje vinden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig, als ik ooit een hond neem, is dit voor mij de perfecte optie! Een + van mij.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Dank je, als ik het geld had, gingen de honden ondanks dat ik thuis ben nu, er 2x p.w heen. Voor de fun en de socialisatie!