Ik heb een volière van 1.80 lang en 1.70 hoog en 80cm breed, kan er 3 koppeltjes tropische vogels in?

Tropische vogels zijn koppeltje spitstaartamadine en Mexicaanse roodmu en wou er nog koppeltje kanaries er bij

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja dat gaat prima. Bij deze vogels kan je er ook nog wat struikjes in planten, dan hebben ze wat schuilplekjes. Mijn volière had exact dezelfde maat met ook 6-7 vogels.
(Een roodkuifkardinaal, twee sijsjes en een lazulievink-koppeltje. Leuk dat ik daar ineens een helder beeld bij heb. Het is al zo lang geleden.)
De lengte van de volière was te danken aan de tussenmuur tussen de tuinen. Is dat bij jou ook het geval? Met die muur in de rug hebben ze ook wat beschutting.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We hebben ook schutting afgedekt met klimop wat rondom gaat groeien en er staat nog een schuurtje naast en heb ook 3 buxusjes staan.
Ivana
10 jaar geleden
Gaat hem helemaal worden dus. Succes. Las een vorige vraag van je over het vastmaken van nestkastjes. Het is handig als je die zo ophangt, dat je ze makkelijk af kunt haken. In de broedtijd moet je er namelijk wel eens inkijken en als je ze dan zou moeten afschroeven (wat iemand als mogelijkheid gaf) dan gaat je broedsel er aan. Ook moet je ze na ieder broedsel kunnen ontsmetten, anders krijg je kans op bloedluis.