Wat is de minst erge manier om een visje te euthanaseren?

In een bakje water invriezen heb ik gehoord. Het gaat om een aquariumvisje. Hij is erg zielig aan het worden.

Toegevoegd na 16 minuten:
Hier heb je hem: in betere tijden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet het niet zo voor dieren, maar ik heb gehoord dat bevriezing een mooie dood schijnt te zijn. Je wordt moe en valt als het ware in slaap. Succes met het verlies in ieder geval.

in een bak ijswater gooien. heb het nooit hoeven toepassen, maar de baas van de ambu vertelde me dit eens.

Tikje geven dat gaat sneller dan een langzame verkoelingsdood. Alhoewel ik dat zelf ook niet zou kunnen; dus dierenarts brengen is misschien beter.

Een visje ?? Als die ziek is gaat die meestal in mum van tijd vanzelf dood - vissen zijn niet zo sterk en herstellen maar zelden - (die kleine goedkope goudvisjes dus he ? ). Je zou ze door het toilet kunnen spoelen ; dan is het ook snel afgelopen.

Ik zou de dierenarts even raadplegen, wat je het beste kunt doen, daar hebben ze er tenslotte ervaring mee. Misschien zeggen ze wel dat de bovenstaande methodes goed kunnen, dan weet je het zeker. Maar is de vis wel echt ziek, want dan gaan ze meestal toch wel vrij snel dood. Misschien is er wat anders aan de hand?

Het feit dat je dit op GV plaatst getuigd van een dierenvriend. Maar je kan hem in een zakje doen en dan in de vriezer plaatsen.

Ik doe de zieke vis in een netje en sla het netje tegen de buitenmuur aan.. Het beestje is dan gelijk uit zijn lijden...Beter een snelle dood,dan een langzame...

IK heb goudvissen gehad met stip, schimmel etc. In de dierenwinkel zijn prima middelen te koop waarmee je je vis misschien nog kan redden. Er zijn forums op internet over vissen waar je terecht kunt, maar beter kan je contact opnemen met een dierenwinkel en omschrijven wat er aan de hand is, dat is het visje toch wel waard?

Gewoon dood laten gaan, dan gaat het leven als een kaarsje uit, zonder pijn en zonder stress. Waarom wil de mens toch altijd god spelen en voor de rest van de wereld blind zijn? De natuur waar we allemaal zo van houden, is maar een wet, vreten of opgevreten worden. Bijna alle kleine visjes op aarde zijn een onderdeel van de voedselketen. En alle zwakke en zieke visjes gaan vanzelf dood en ook daar leven weer dieren van, in een aquarium de slakken.

je hebt hem al in de vriezer gedaan, dus mijn antwoord is een beetje laat. Ik haal hem er uit en dan in de lucht houden. Zijn kiewen plakken dan dicht, en hij stikt. Net zo snel als dat wij verdrinken. Een vis die een beetje raar zwemt kijk ik meestal ook even aan. Echt verticaal kan betekenen dat er lucht in de weg zit op de verkeerde plek. Niets aan te doen. Voor een aquariumvis ga ik meestal niet naar de deierenarts, maar bij de dierenwinkel of op internet is aan voldoende informatie te komen.

ik heb wel eens gelezen dat je hem in kokend water moet gooien net zo als een kreeft............... ik vind het zelf niet een erge aardige manier maar misschien is het wel de snelste manier, sterke met het verlies want het is nooit leuk om een diertje te missen ook al is het een visje

Klap op zijn kop met de hamer, niet leuk om te doen wel humaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100