Er komt een beetje slijmerig spul uit de anus van mijn konijn. Wat heeft dit te betekenen? Ze doet pas sinds 2 weken!

Ik heb er een foto bijgezet (2) Maar hopelijk weet iemand wat dit betekend!

Toegevoegd na 1 uur:
er komt geen foto... doet het niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is niet zo erg hoor. We zijn pas geweest ging allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt niet uit, gewoon gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of op zijn minst even de dierenarts bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen foto

Het beste antwoord

Slijm bij de ontlasting is bij een konijn NIET goed! Weet je trouwens zeker dat het slijm uit de anus komt en niet uit de vagina (je hebt het over een 'ze'). Met 9 jaar is je konijn aardig op leeftijd en 60 tot 80 procent van de vrouwtjeskonijnen overlijden uiteindelijk aan baarmoederkanker (als ze niet gesteriliseerd zijn). Afscheiding uit de vulva is daarvan een symptoom. Ik wil je niet bang maken. Maar wat het ook is, de slijm is echt niet goed. Zo snel mogelijk naar de dierenarts dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

foto? waar?Het zou een darminfectie kunnen zijn maar ook als je konijn last heeft van slijm uit bv de neus of keel,of longen, kan dat via de darmen weer naar buiten komen.
Dus gewoon verstandig zijn en even langs de da.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke nee het komt alleen door de anus naar buiten voor de rest niks aan te merken! O ja ik zal nog proberen de foto erop te zetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, als het uit de keel komt of longen slikken ze het in en zie je dat niet aan de buitenkant. Als het 1 malig was, zou ik het laten, maar als het vaker gebeurt, meer dan 3 keer zeg maar ging ik toch. Dat hoort erbij he, als je een beestje houd, dan moet je soms naar de da.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat weet ik wij gaan ook wel vaak naar de da. ze is al 9 jaar dus we verzorgen haar goed. Maar ze doet het niet vaak 2 keer per week zo ongeveer.
het kan van alles zijn, ook iets heel onschuldigs, maar ik zou voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan om er naar te laten kijken. als er dan iets is weet je het in ieder geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou Coccidiose kunnen zijn, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk even langs de DA gaan, dit kan nml dodelijk zijn...
Niet dat ik je bang wil maken hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je enig idee hoe oud of je konijn al is? Als het nog een heel jong ding is kan het ook zo zijn namelijk dat ze gewoon volwassen aan het worden is en jongen kan krijgen. Dan kan het ook een lok zijn naar de rammelaars toe. Mocht dit niet aan de orde zijn dan moet je toch echt de dieren arts bellen en daar vragen om meer informatie en eventueel een afsprak maken zodat ze daar even kunnen kijken ook al ben je er pas nog geweest met je konijn.