Hoe kan ik mijn goudvis na het verlies van zijn vriendje weer vredig met de nieuwe vis samen laten leven?

Ik had 2 goudvissen in mijn aquarium. Het vriendje van mijn vis is helaas doodgegaan. Dus heb ik de volgende dag een nieuwe vis in het aquarium gedaan van hetzelfde formaat, maar de oude blijft de andere aanstoten en achternazitten. En ik ben bang dat de stress hem te veel wordt.

Moet ik ze hun gang laten gaan? Moet ik ze even apart houden? of er een derde vis bij doen? graag advies!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat je inrichting er anders uitziet zodat wanneer je de nieuwe vis erin doet ze allebei opnieuw de bak moeten inspecteren en een territorium op kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een poging waard een vis kan toch maar 2 seconden wat onthouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lulkoek dat is echt onzin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vissen zo'n kort geheugen hebben, is een enórm achterhaald fabeltje. Het is al lang en breed aangetoond dat daar niets van waar is. Je kan vissen zelfs allerlei kunstjes aanleren, daarvoor heb je toch echt een goed werkend geheugen voor nodig.

Andere antwoorden (3)

Hier hetzelfde. Overlevende vis zat vis twee achterna totdat het zijn dood (vis 2 dus) werd. Vis 1 heeft het alleenrecht nu in de bak.

Poging 2: ook de derde vis die we voor de gezelligheid, dachten we, erbij zetten, heeft de niet aflatende achtervolging door dictator vis 1 niet overleefd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
advies is: Geen vis erbij in doen. Vissen hebben ook hun territorium die ze verdedigen en zullen op een nieuwkomer net zo lang jagen tot die dood is. Mij is geadviseerd om de vis alleen te laten en als de oude vis ook dood is, om er dan weer 2 tegelijkertijd in te doen zodat ze allebei nieuw in de kom komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,
Het beste is dan om er nog 2 bij te zetten,dan is de druk op je nieuwe vis beduidend minder
Kunnen ze aan elkaar wennen !
Is je aquaruim groot??
Belangrijk is als je er nieuwe vis bijzet om te gelijkertijd te voeren voor de afleiding
Normaal gesproken doen goudvissen niet zo moeilijk met elkaar,heb er zelf stuk of 10..
Succes!

Groet Simon