Is de staart van mijn kat gebroken?

Vanmorgen wilde ik mijn kat over haar rug/staart aaien, maar dit liet zij niet toe. Zij ging miauwen en wilde me bijten. Ze zakt naar beneden als ik over haar rug ga en ze heeft zielige oogjes. Moet ik naar de dierenarts? Ze heeft verder nergens pijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja, je moet naar de dierenarts, je kat geeft pijn aan.
Niet alleen heeft je kat een pijnstiller nodig: ook naar de oorzaak van de pijn moet onderzoek worden gedaan.
Het is het beste als je vandaag nog gaat, dit is niet iets om aan te kijken.
Geef een kat trouwens nooit pijnstillers die voor mensen bedoeld zijn, dit kan dodelijk zijn voor je kat.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga vanmiddag nog naar de dierenarts.
Rieneke1
10 jaar geleden
Goedzo! Laat je de bevindingen nog even weten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weer een goed en deskundig advies! +
Rieneke1
10 jaar geleden
En, wat zei de dierenarts?
Een dier geeft geen pijn aan, want dan maakt het zichzelf kwetsbaar ten opzichte van andere roofdieren.
Wel zal een dier dat gewond is, zichzelf beter verdedigen. En dat is wat je kat nu doet.
Vraag advies van je dierenarts.