Tips voor een loopse hond?

m'n hond is loops geworden, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten.? zoals kleed weghalen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Mijn beste tip is: let goed op je hondje! Reutjes zullen er alles aan doen om bij een loops teefje te komen. Hier heeft een labrador het gepresteert om over onze schutting heen te klimmen, maar mijn man betrapte hem ;-P hihi

maar zorg gewoon dat haar kleedje lekker elke dag even gewassen wordt, want dat is vaak de oorzaak van de stank, dat ze in haar eigen vlekken ligt. Meestal houd een teef zichzelf heel goed schoon hoor en als je een dweil hebt klaar staan kun je regelmatig even de drupjes wegdweilen.
Wij zijn dr vrij makkelijk in, dat gedoe met broekjes werkt hier niet, ik ben bang dat ze het broekje een keer opvreet en dan naar de da moet om het uit haar buik te laten halen!
En wij lopen meestal op de uurtjes dat we weten dat het rustig is op de route, bv onder etens tijd, wnt het is voor de teef echt niet leuk als alle hondjes haar telekens willen besnuffellen in haar privegebiedje en ook andere teefjes reageren soms anders op haar dan.
Maar als je geen puppies wilt bij haar is het wel verstandig haar te laten stereliseren, dan is ze niet meer loops, maar ook de kans op borskanker is daardoor een heeeeeel stuk minder groot....

En voorderest, gewoon lekker van je hond houden en verwennen met veel liefde!

Toegevoegd na 3 minuten:
ik dacht dat je het hondenkleedje bedoelde haha, maar het vloerkleed zou ik zeker even wegleggen, ook als je wel kiest voor een broekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, ja ze gaan zelf ook op zoek naar andere honden, dat komt allemaal door de hormonen en de voortplantingsdrift! Dat ze zo moe is komt door alle hormonen in haar lijf en ook doordat haar lichaam zich gereed maakt voor een bevruchting en dus een zwangerschap. Daar gebruikt het lichaam erg veel energie voor. Pijn heeft ze waarschijnlijk niet, maar al de veranderingen maakt wel dat ze zich niet helemaal top zal voelen, gewoon lekker blijven lopen en doen wat je normaal ook doet.

Andere antwoorden (3)

Er bestaan speciale onderbroekjes. Dit is een soort maandverband voor honden:) Zie url.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe een washandje over haar poes want het kan behoorlijk ruiken en reuen ruiken dat al van verre.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel een goeie tip. Een onderbroekje kopen bij zeeman of de wibra, in de maat van je hond...kinderonderbroek denk ik zo, anders heb je een paard in huis denk ik... Knip een gat in de broek voor de staart. Deze broekjes zijn goedkoop, en je kan het weggooien. Vergeet alleen de broek niet uit te doen met uitlaten. Mijn teefje keek heel somber omdat ze in dr broek had gepoept omdat ik vergeten was dat ding uit te doen. Omdat het donker was, zag ik het pas een uur later en kon de stank maar niet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oohhh wat zielig! ik zie het bedrukte koppie al voor me hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had mijn koppie moeten zien toen ik haar moest schoonmaken... :P Ze heeft een witte kont, maar de vlek zat er nog 3 weken in.