Waar kun je een trapje kopen voor van het balkon naar de grond, waar alleen een kat op kan lopen?

Toegevoegd na 19 uur:
Zou een scheepstouw met grote knopen erin ook kunnen werken? Of een smalle touwladder? Ik heb dat ergens op een forum gelezen. Is natuurlijk wel een uitnodiging voor inbrekers.

11 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ong 30 cm ruwe plank, die je goed vastzet, zou het prima moeten doen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf maken. Materiaal is te koop bij een bouwmarkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paar planken aan elkaar spijkeren et voilá. Let er wel op dat je ook zijwaarts soort van treetjes maakt, voor het geval het te glad is (ijzel, regen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ook een lift kunnen installeren, zoals in onderstaand filmpje. Bronnen:
- http://www.topfunny.nl/2012/05/kattenlift/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het toentertijd ook zelf gemaakt, zoals hierboven beschreven, kon het toen in de winkel ook nergens vinden en twas erg simpel. (vergeet de boel niet goed te beitsen of gronden en aflakken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vs/*snuffel : dat heb ik o.a. in mijn antwoord geschreven !
Snuffel
11 jaar geleden
Oh, ja, zo was ik op dat idee gekomen, stom stom stom. sorry.
Snuffel
11 jaar geleden
Ik heb inmiddels zoveel sites bekeken , dat ik niet meer weet waar ik wat heb gelezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
te veel info is ook niet goed ! :)

Het beste antwoord

bij het antwoord staat de loopplank.

de andere antwoorden hebben al je trap beschreven die je zelf moet maken van hout, wat eenzelfde idee is, is van die hele dikke scheepstouwen "trossen" die je zo naar beneden kunt laten hangen of aan een boom vastmaken.
weet niet waar je woont, hier in rotterdam heb je nog een winkel die allerlei soorten touw verkoopt. (zie bron)

daarnaast heb ik even op marktplaats : scheepstouw gezocht en 36 hits met goede en mindere aanbiedingen.

antwoord

loopplank "petramp deluxe" tot 170cm lang ad 149,- euro te koop bij www.dogfactory.nl/hondenloopplank-petramp-deluxe

zo kan je alle kanten op. succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Amsterdam Noord (Molenwijk) hebben veel bewoners die op de 1e etage wonen zigzag lopende planken om het hun geliefde poes makkelijk te maken om via de waranda in en uit de flat te komen. (let op: alleen de 1e etage) Auto,s komen alleen in de garage,s en er zijn behalve gras en waterpartijen alleen voet en fietspaden.
Let er op dat men minimaal 3 meter moet overbruggen. Dat doet men met lange , niet te smalle planken die zigzag lopen. De laagste mag de grond niet raken ivm andere viervoeters met een dun staartje die gek zijn op uw kaas. Met een paar lengtes touw en 2e hands steigerplanken bent u goedkoper uit dan gekochte versies....
Zeer geschikt voor de seniorpoes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klinkt goed *sxiopo, hoe groot mag/moet de hoek tussen de 2 zig/zag planken zijn ? of wel hoeveel planken heb je nodig en zijn hele dikke (tros) touwen dan niet makkelijker/ simpeler, maar mss niet voor de (oudere)poes en al helemaal niet als je geen extra huisdieren wilt...!?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de jonge of de wat oudere kat moet het natuurlijk geen heksentoer worden.
Zowel naar boven alsmede naar beneden moeten zonder al te veel problemen verlopen.
Zolang de creatie voor eigen flat/huis hangt kan men
diverse oplossingen bedenken.
Tussen de diagonale planken een paar horizontaal geplaatste planken.
Dat geeft voor het dier een rustpunt en gelegenheid om de boel te observeren.
En onder het geheel, als zich daar al geen gras bevindt, zou ik een zachte ondergrond creeren.
De lengte van de planken bepaald de hoek, en het gaat om het hoogteverschil te overbruggen.