Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond plast om de 2 a 3 meter en dat wel 4 keer ong.. Heeft dit een reden ?

Het is een labrador en is 9 maanden oud

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Territorium afzetten, dit is normaal bij honden. Veel beesten doen dit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een reu is en niet gecastreerd is kan dit de reden zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een teef of reu andere honden ruikt, dan plast hij/zij er over heen. Het is meer om te laten weten, hier ben ik geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij begint volwassen te worden en dit is zijn manier om de andere te laten weten hier woon ik en dit is van mij meer is dat gedrag niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een teefje is, kan het ook zijn omdat ze snel loops wordt. Loopse teven markeren om de reuen te laten weten, dat ze bijna "zover" zijn dat ze gedekt kunnen worden.

Is dat niet het geval, dan moet je even met een soeplepel een straaltje urine opvangen en naar de dierenarts brengen. Kost je hooguit 15 euro en weet je zeker dat ze wel/niet een blaasontsteking heeft, want in dat geval blijven ze ook steeds weer kleine plasjes doen.

Er zijn inderdaad dominante teefjes die over alles heen plassen om te markeren, maar 4 maal in 2/3 meter is teveel voor normaal markeren van een teefje.

Van een reu kan je op deze leeftijd verwachten dat ze gaan markeren. Maar ook dan is de hoeveelheid van 4 maal wel erg veel. Mocht hij/zij het ook doen als hij/zij aangelijnd is en er is verder geen aanleiding voor (blaasontsteking of loopsheid) dan kan je gewoon doorlopen en er een stop op zetten. Je hoeft echt niet constant te stoppen als een hond zonodig moet bewijzen wie hij is.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
Misschien blaasontsteking
Laat t checken bij de dierenarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding