Mijn hond plast om de 2 a 3 meter en dat wel 4 keer ong.. Heeft dit een reden ?

Het is een labrador en is 9 maanden oud

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

Territorium afzetten, dit is normaal bij honden. Veel beesten doen dit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een reu is en niet gecastreerd is kan dit de reden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een teef of reu andere honden ruikt, dan plast hij/zij er over heen. Het is meer om te laten weten, hier ben ik geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij begint volwassen te worden en dit is zijn manier om de andere te laten weten hier woon ik en dit is van mij meer is dat gedrag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een teefje is, kan het ook zijn omdat ze snel loops wordt. Loopse teven markeren om de reuen te laten weten, dat ze bijna "zover" zijn dat ze gedekt kunnen worden.

Is dat niet het geval, dan moet je even met een soeplepel een straaltje urine opvangen en naar de dierenarts brengen. Kost je hooguit 15 euro en weet je zeker dat ze wel/niet een blaasontsteking heeft, want in dat geval blijven ze ook steeds weer kleine plasjes doen.

Er zijn inderdaad dominante teefjes die over alles heen plassen om te markeren, maar 4 maal in 2/3 meter is teveel voor normaal markeren van een teefje.

Van een reu kan je op deze leeftijd verwachten dat ze gaan markeren. Maar ook dan is de hoeveelheid van 4 maal wel erg veel. Mocht hij/zij het ook doen als hij/zij aangelijnd is en er is verder geen aanleiding voor (blaasontsteking of loopsheid) dan kan je gewoon doorlopen en er een stop op zetten. Je hoeft echt niet constant te stoppen als een hond zonodig moet bewijzen wie hij is.
Ivana
12 jaar geleden
Misschien blaasontsteking
Laat t checken bij de dierenarts