waarom trilt mijn hond?

mijn hond doet al raar vanaf deze morgen. ze is bijna 10 (middel-grootte hond) en ze is soms een paar dagen opeens heel zielig. dan blijft ze maar heel de dag in de gang liggen, ze kijkt je heel zielig aan en als we haar uitlaten wilt ze zo snel mogelijk weer terug naar huis. ook trilt ze nu dus al heel de dag. wat zou er aan de hand kunnen zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Bezoekje langs de dierenarts kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat dat idd weer het beste is. ik heb haar net willen borstelen (lekker aandacht geven), maar ze rende gelijk naar de keuken en ging op een heel raar plekje liggen en begon weer helemaal te shaken. het probleem is ook dat ze vaker zo raar doet en dat als we dan naar de dierenarts gaan ze iedere keer maar een prikje tegen pijn krijgt en ze wordt "aansteller" genoemd, maar hoe ze nu doet is ook niet normaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere dierenarts nemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een van mijn honden was er heel slecht aan toe. Ik ben naar 'n dierenarts gegaan , en die heeft hem 'n injectie gegeven met 'n pepmiddel. Hij knapte daardoor wel even op , de volgende dag was hij dood. De dierenarts had toch op de valreep nog iets verdiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je bij mij in de buurt woont , wil ik wel kijken waar het gedrag vandaan komt . Ik woon in Limburg.

Antwoorden (8)

Ik denk dat ze bang is mijn hond doet dat namelijk ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan:
Als ze dit al haar hele leven zo nu en dan doet, zou ik me geen zorgen maken: Ze voelt zich misschien gewoon niet helemaal tof, of ze is ergens bang voor. Evengoed zou ze al haar levenlang last kunnen hebben van iets, maar kom daar maar eens achter, da's lastig...

Als dit gedrag pas van de laatste maanden is, zou ik zeker aan de bel trekken: De hele dag trillen is zeker een teken van ellende. Is er misschien onlangs een nieuw huisdier bijgekomen? Is er iets veranderd in de thuissituatie?
zo niet, ga dan met haar naar de dierenarts en beschrijf het gedrag. Er is vast en zeker iets niet in orde met haar.

Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trillen kan inhouden dat ze bang zijn, ziek zijn, het koud hebben of gestresst zijn. Aangezien jouw hond al iets op leeftijd is en soms ook heel zielig kan kijken zou ik eens langs de dierenarts gaan. Overigens kunnen oude honden ook van ouderdom trillen zonder dat er iets ergs aan de hand is. Maar zekerheid boven alles zeg ik altijd maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is van hier uit niet op te maken wat er aan de hand is, maar als je hond dit vroeger niet deed en er is in de omgeving niets bijzonders veranderd dan zal hij toch iets mankeren.
Een onderzoekje door de dierenarts (bloedtestje) zal wel meer licht op de zaak werpen, dus eerst maar gaan voordat het erger wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV is geen dierenarts ;-)
Als je hond vreemd gedrag vertoont, dan moet ze gezien worden door een deskundige.
Dierenartsen hebben ook dienst in het weekend: ik zou zo snel mogelijk even bellen wat het best is om te doen. Misschien kan een bezoekje wachten tot morgen, maar dat is aan de dierenarts ter beoordeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wrafje erbij! :)
Ik ken een hond met epilepsie. Deze vertoont dezelfde symptomen.
Ik zou even naar de dierenarts gaan, to be sure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sarah , aan de hand van mijn grote ervaring met honden,denk ik dat de leeftijd 'n rol speelt in jouw geval. "n hond heeft weliswaar 'n veel hogere pijngrens dan wij , maar ook zij kunnen pijn hebben. Ga naar 'n betrouwbare dierenarts en vraag advies . Je kunt alvast zachtjes over z'n hele lijf strijken en voelen . en let dan goed op of hij reageert als je op 'n bepaalde plaats "kneed" . 'n dierenarts is geen helderziende maar heeft apparatuur . Mijn eigen grote hond is 11 jaar en trilt heel licht met de poten als hij stilstaat. Typische ouderdomsverschijnselen. Neem geen advies aan van namaak-deskundigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hond is al op leeftijd en voelt zich duidelijk niet lekker in haar vel.

bezoekje aan de dierenarts lijkt me dus geen overbodige luxe. er kan namelijk van alles aan de hand zijn. je hebt er niets aan als we het op gaan sommen aangezien alleen de DA hier duidelijkheid over kan geven.

ik hoop dus dat je het niet langer aankijken, maar echt even met je dame een bezoekje brengt aan de dierenarts :))

succes!!!