Aquarium met eilandje en filter voor waterschildpadjes maar luchtstroom te sterk, oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan meer filtermateriaal in het filtersysteem doen. Zo wordt het voor de pomp moeilijker om het water er snel genoeg door heen te krijgen. De pomp uitstroom moet ook zo ver mogelijk naar boven gericht staan, zodat het oppervlakte water goed blijft bewegen en er voldoende zuurstof aan het water kan opgenomen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Luchtstroom te sterk? De oorzaak van de luchtstroom proberen wegnemen of deze proberen afschermen.

Een luchtstroom moet voor waterschildpadden vermeden worden. Anders lopen ze het risico een longontsteking op te lopen. Om die reden is het belangrijk dat de lucht boven het wateroppervlak steeds warmer is dan het water. Maak dus zeker gebruik van een warmtelamp.