wat is het verschil tussen een reu en een teef(hond)

behalve dat het een jongen en een meisje is maar het karakter van de hond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (10)

een reu is vaak wat feller en een teef wat rustiger.
Al ligt dit ook veel aan het soort en karakter van een hond.

en een teef kan zwanger worden en een reu niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daarom zet ik erbij dat het ook aan het ras/karakter ligt van de hond
Het vrouwtje is veel liever;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een reu tilt een poot(je) op,als hij moet plassen en een teef gaat op de hurken zitten. De reu plast om de 2 meter,terwijl een teefje dat meestal maar 1x doet bij het uit laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.doggy.net/raskeuze/stap2.htm

Kijk eens op deze site. Hier worden een heleboel vooroordelen aan de kaak gesteld.
amc
13 jaar geleden
reutje zal sneller agressief zijn tegen andere reutjes.
reu is groter dan een teef van dezelfde ras dan.
teefje wordt loops.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pakken en gepakt worden lijkt mij, daar draait de natuur om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een reu kan wat dominanter zijn dan teefjes,maar hoeft niet perse,wel zijn ze geneigd om vaker te plassen (territorium)een reu daartegen kan je castreren,nadeel is dat ze vaak dikker worden,maar vaak ook wat minder dominant en geen behoefte aan weglopen (jaja achter de dames aan)
Teefjes worden weer loops (ongesteld en zijn dan juist vruchtbaar) Tegen baarmoederproblemen en zwangerschap en zelfs borsttumoren is het verstandig de teef laten steriliseren (is eigenlijk ook castratie omdat hele eierstokken worden verwijderd).
over het algemeen zijn teefjes makkelijker,maar als je besluit hond te kopen,ga daar ook mee naar school(puppycursus)Denk er aan dat je aan hond ook jaren vastzit!
Verder qua uiterlijk zelfde ras zijn reuen groter dan teven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij reuen moet uitgemaakt worden wie de alfa (hoogste in rang) is, want de alfa mag een teef dekken; dat kan een gevecht opleveren, maar vaak is de houding van de alfa al voldoende voor een ander mannetje om zich te schikken.
Is de rangorde eenmaal bepaald dan wordt er niet snel meer gevochten (wel gestoeid natuurlijk).
Bij vrouwtjes kunnen conflicten onderling (jaloezie) veel langer standhouden, al kan het tussen vrouwtjes ook heel goed gaan.
Mannetjes en vrouwtjes maken niet zo gauw ruzie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teefjes zijn aanhankelijker dan reutjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is een teef (binnen haar eigen rasgroep) iets makkelijker te trainen dan een reu (uit dezelfde rasgroep).

Reuen hebben meer de neiging om in de rangorde hogerop te klimmen. Ze blijven dat ook doen, hun leven lang. Je zult er bij reuen dus meer de nadruk op moeten leggen, dat jij de baas bent en er met jou niet te spotten valt.

Een teef, eenmaal goed opgevoed en gehoorzaam, zal na een drietal jaren zich gevoegd hebben en weet voor goed wie de baas is.

Als reuen vechten, vloeit er bijna nooit bloed. Heb je echter twee vechtende teven, dan is dat een ander verhaal. Vechtende teven kunnen elkaar echt verwonden, tot bloedens toe.

Reuen kunnen nauwelijks weerstand bieden aan de roep van de natuur. Een ongesneden reu zal moeilijk onaangelijnd bij je blijven als er een loops teefje in de buurt is. Zijn natuurdrift is mogelijk sterker, dan het onder appèl staan.

Een niet-gecastreerde teef kan onmogelijk zijn in haar loopse periode. Afgezien van het feit dat ze op zoek wil naar een minnaar, kan ze ook enkele weken later schijnzwanger zijn als er geen dekking heeft plaatsgevonden. Dat is zowel voor hond als eigenaar een moeilijke tijd.

Mocht je dus een hond willen kiezen die bij je past, denk dan goed na wat je het meest aanspreekt en waar je denkt niet mee om te kunnen gaan.

Ikzelf wil alleen teven, voegzaam in het ras dat ik heb uitgekozen.
Ivana