Hoe komt het dat mijn poes zo verschillend reageert?

Mijn poes is in de ene kamer enorm aanhalig. Dan komt ze knorren en kopjes geven dat het een lieve lust is. In een andere kamer mag ik haar niet eens aanraken! Hoe komt dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijgt ze in die ene kamer toevallig ook eten of iets anders lekkers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar in de andere kamers ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn lievelingspoes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zo dat ik haar enorm graag knuffel. Dat mag dan in die ene kamer wel, want dan komt ze er zelfs om vragen. Ze staat zelfs aan de deur de miauwen om naar daar te gaan. Dan is het niet voldoende dat ik de deur open en haar laat gaan, nee.... Als ik niet mee ga dan staat ze 2 minuten later te janken aan de andere kant. Doe ik dan de deur open komt ze niet terug, maar loopt ze door naar de andere kant alsof ze wil zeggen: 'volg mij'. Als ik dan volg en ik ga zitten dan wordt ik overladen van de kopjes. Echt schattig dat wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kat hetzelfde.
normaal erg aanhalig, maar als ze op de tv zit of op het aquarium dan blaast ze als je alleen al in de buurt komt.
wij dachten dat dat kwam omdat ze op die plekken hoger zit dan wij het meelokken naar een andere kamer herkennen wij ook...
of iets doen wat niet mag, zodat we opstaan, en dan ineens naar de buitendeur rennen.

Antwoorden (4)

Het ligt eraan in wat voor een bui ze is. Het ene moment heeft ze behoefte aan aandacht, het andere moment is ze druk en wil alleen gelaten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten zijn rare beesten. Mijn ene kat moet en zal met alle geweld mee als ik naar de badkamer ga (waar ook de wc is). Dan 'kletst' ze honderduit, ook met veel kopjes en zo, maar ja, ik douche er natuurlijk ook, en dat vindt ze helemaal niks (dus ze weet duvels goed wat ik bedoel als ik zeg dat ze weg moet, ze luistert alleen niet - dan doe ik de deur dicht, is zij Beledigd, en dan zit ze mijn douchebeurt zuchtend en boos uit op de wasmachine, hoog en droog).
Elders is ze helemaal niet zo'n kletskous, alleen als ze van buiten binnenkomt.
Dus bij haar lijkt het ook aan de ruimte te liggen, of misschien weet ze heel goed dat je als je bijvoorbeeld op de plee zit, wel even blijft zitten en gaat het haar daarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit met territoriumgedrag te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een van mijn katten heb ik iets wat hetzelfde lijkt: op de bank komt ze nooit bij me liggen maar als ik in bed lig, ligt ze constant tegen me aangedrukt en als ik wakker ben duikt ze iedere keer onder de hand die boven het dekbed ligt. Ik denk dat het te maken heeft met een gevoel van veiligheid. Als ik in bed lig kan ik haar niet pakken (om wat voor reden dan ook) terwijl als ik op de bank zit ik nog wel eens even de nagels wil gaan knippen of een ander 'vervelend' klusje.
Het bed is onze veilige knuffelplek en dat weet ze. Waarschijnlijk heb jij met je gedrag een vergelijkbare onderscheid gemaakt dat zij wel en jij nog niet herkent?