Mag je bij meerdere dierenartsen ingeschreven staan?

Aangezien mijn pup op 2 verschillende plaatsen woont

10 maanden geleden
1.5K
ronron1212
10 maanden geleden
Ja waarom niet
Ivana
10 maanden geleden
Je kan bij iedere dierenarts met je pup binnenlopen. Het hebben van een vaste dierenarts heeft voordelen. Hij kent je hond en zijn voorgeschiedenis.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
Ja, dat mag. Er is echter wel een risico aan wanneer 2 dierenartsen een zelfde dier behandelen, maar niet het overzicht van een compleet dossier hebben.
Maak de keuze voor 2 dierenartsen alleen als dat noodzakelijk is. Niet puur voor het gemak van het baasje.

Antwoorden (1)

Het staat je vrij om naar de dierenarts van je keuze te gaan. Je staat bij een dierenarts niet ingeschreven zoals bij een huisarts. Het is natuurlijk handig om het bij een vaste dierenarts te houden zodat die jou en je dier(en) goed kent, maar verplicht is dat zeker niet.
Rieneke1
10 maanden geleden
tinus1969
10 maanden geleden
Eens met bv Rieneke; het lijkt me beter om één vaste dierenarts te hebben, die een dossier heeft zorgt voor vaccinaties etc. Ik weet niet waarom je in een andere plaats een tweede dierenarts nodig denkt te hebben? Zonodig zoek je een dierenarts waar je voor noodgevallen terecht kunt - maar hoe vaak is dat nodig?