Wie kan mij een dierentondeuse aanbevelen?

Ik ben op zoek naar een goeie,liefst oplaadbare,tondeuse om onze ruwharige,wel zachtharige teckel ,mee te behandelen.Kan iemand mij een advies geven? Ik heb van die professionele voorbij zien komen van 400 euro,en dat is dus niet de bedoeling.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je mag voor een ruwharige teckel nooit een tondeuze gebruiken. Zelfs bij de zachtharige moet je altijd met de hand plukken, met of zonder trimmes.

Ik heb even de site van het trimschema voor je opgezocht, daar staat ook uitdrukkelijk in vermeld:NOOIT een tondeuze gebruiken.

Gebruik je wel een tondeuze, dan heeft de hond het gevoel alsof hij in plastic is verpakt en krijgt het vreselijk benauwd. Het niet uittrekken van de rijpe vacht, maar het afscheren veroorzaakt dat verstikkende gevoel.

Mocht je ooit je ruwharige teckel naar een trimster brengen, kijk dan goed dat ze niet scheert. Op kleine plaatsen mag worden bijgeknipt, maar dit alleen om de vorm te verbeteren.

http://www.teckelclub.nl/menurasinfotrim.html
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betreft een kruising(volgens mij zit er een yorkshire tussen). Hij is voordat hij bij ons kwam door de vorige eigenaar altijd met een tondeuse behandelt,min of meer verpest dus.Hij schijnt overigens nergens last van te hebben dus we laten het maar zo.bedankt voor uw reactie.

Andere antwoorden (4)

Kijk eens tussen deze lijst tondeuses. Lees de reviews zodat je weet wat de ervaringen ermee zijn: http://www.ciao-shopping.nl/sr/q-honden+tondeuse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf goed ervaringen met tondeuses van Sectolin. Wij gebruiken nu deze: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/honden/hondentondeuse/tondeuse/product/2502022/132 en die werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan naar een goede dierenspeciaalzaak gaan en uitleggen voor wat voor hond je hem wilt gebruiken.
je moet dan niet de duurste, en ook niet de goedkoopste nemen, dan zit je goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een Moser Max 45 en die is speciaal voor honden. Een tondeuse die voor mensen is gemaakt, is niet sterk genoeg voor een hondenvacht. Deze is me aangeraden door een hondentrimster en kost iets meer dan 100 euro. Daar kun je een losse scheerkop bij kopen die speciaal is afgestemd op de vacht van jouw hond, maar er zit ook een scheerkop bij. Een losse kop kost rond de 30 euro.