Waarom draaien honden eerst rondjes voordat ze gaan liggen (bv in hun mand)?

Onze hond draait voordat hij gaat liggen altijd een paar rondjes. Soms 2 rondjes, maar soms ook wel 8. Waarom doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook honden,die hun behoefte doen,hebben die gewoonte en in dat geval zoeken ze toch echt geen plekje om te liggen!

Het beste antwoord

ze moet haar nest nog opschudden, en als dat goed is dan zijn ze pas tevreden mijn honden doen dat ook altijd, we noemen dat hun bed opmaken hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ze moeten eerst de juiste houding zoeken, en even snuffelen of het helemaal goed is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plekje zoeken, zo noemen wij het altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten eerst hun draai gevonden hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de natuur moeten dieren zich een ligplekje maken, een leger heet dat, maken. Dat instinct zit er nog steeds in bij onze hondjes, voor ze zich op hun opgeschudde kussentjes in hun mandjes neervleien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij draaien ze enkele rondjes om hun plekje wat plat te walsen ,op te warmen en hun geur te markeren en er zo hun holletje of nestje van te maken om lekker te kunnen liggen...als de hond eenmaal ligt ligt het ook gelijk goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
....en ze kunnen zo voelen of de grond wel egaal is. Ze liggen liever niet op steentjes. Door een paar rondjes te draaien voelen ze hoe de grond is en of het een geschikt plekje is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+