Kunnen vogels achteruit lopen?

Vogels moeten hun kopje gooien om te lopen, maar kunnen ze ook achteruit lopen? Zoja, gooien ze hun kopje dan naar achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (6)

Sommige vogels kunnen dat wel, niet alle vogels dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wat voor soot door de verschillen in bouw. Sommige kunnen het dus wel en andere niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker kunnen ze achteruit lopen, helemaal in deze tijd van het jaar. Ze vechten nu om een territorium en de vrouwtjes. Ik weet niet ze hun kop duidelijk naar achteren gooien.
Er is 1 vogel die zelfs achteruit kan vliegen en dat is het kleine Kolibrietje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veruit de meeste vogels lopen probleemloos achteruit.
sommige vogels lukt het niet, maar dat zijn vaak vogels die ook al niet best zijn in het vooruit lopen, zoals bijvoorbeeld de gierzwaluw, en de fuut.
ook eenden en zwanen hebben de neiging om te vallen als ze achteruit proberen te lopen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een eend van een stukje schuin talud zien vallen, zo de plump in dat was wel koddig.
Yep, dat kunnen ze!
Mijn papegaai maakt er zelfs een spelletje van om dat snel te doen....dat lukt niet altijd, tot zijn eigen grote pret als-ie omdondert ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja , Michael Jackson moet het zijn kraaien ook geleerd hebben voor z'n Moonwalk