hoe ruikt kattenpis?

In mijn huis uit 1910 (met houten begane grond vloer) ruik ik sinds 5 weken in een deel van het huis een sterke geur die een beetje tussen riool en zuur in zit. Nu las ik op diverse sites dat kattenpis sterke geuroverlast kan geven, en gezien het feit dat er een tijdje zwerfkatten in de kruipruimte hebben geleefd lijkt mij dit niet onmogelijk. Daarom dus mijn vraag: hoe ruikt kattenpis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar dacht ik zelf ook in eerste instantie aan, ik heb de vloer al op meerdere plaatsen opengebroken. (dieren)lijken liggen er echter niet.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ratten zou goed kunnen, die hebben wij bij de flat in de spouwmuur gehad. Dat was echt een hele vieze lucht. Later bleek dat dit kwam doordat er een riool lekkage was onder de flat. We hebben toen heel veel ratten en vliegen in en om de flat gehad.

Antwoorden (3)

Helaas, het geurenscherm is nog niet uitgevonden. anders had ik je graag een sample gestuurd. Maar met alle gekheid op een stokje, Kattenpis ruikt inderdaad zuur ook zit er een ammonia lucht aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kattenurine ruikt sterk naar ammoniak, een scherpe geur. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat het is, aangezien katten nooit hun behoefte doen op de plek waar ze leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onzin, over dat katten nooit hun behoefte doen waar ze leven, sorry maar wat poepen heb je gelijk maar pissen doen ze overal hoor. vooral sprietsen , doen ze ook en juist waar ze zich veilig willen voelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet waar ze slapen. Ze bakenen hun territorium af door langs de randen daarvan te sproeien. Katten zijn heel hygienisch waar het hunzelf en hun leefomgeving betreft.
Kattepis heeft een hele vreemde geur, het komt op mij een beetje zoetig over, zoetig en vies.

Ammoniak ruik ik natuurlijk ook wel, maar dat is alleen als ik de kattebak ga doen.

Ik heb wel eens gehad dat ik de bak was vergeten te verschonen, toen heeft de kat ergens anders in huis gepist (En volkomen terecht natuurlijk) die geur herken ik meteen. Omdat ze daar verder nooit pissen stinkt het ook niet meteen naar ammoniak. Dan krijg je weer die rare zoetige geur.

Mensenpis stinkt ook niet meteen naar ammoniak, maar wel als het lang blijft staan. Of als je veel op dezelfde plek zou pissen zonder het schoon te maken.