Mijn vriend's hond hecht zich echt aan mij. Waardoor zou dit zo kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dat kan je persoonlijkheid zijn. Hoeft niet direct te maken te hebben met de hoeveelheid aandacht die je het dier geeft. Kan zijn dat je hem iets toestopt, want eten komt voor een hond op de eerste plaats als hij zich verder veilig voelt. Maar in dat geval zal hij alleen naar je toekomen als je hand gevuld is en dat valt niet onder "hechting".
Eigenlijk net als bij mensen, waarbij je ook niet goed duidelijk kan maken waarom sommigen elkaar afstoten of aantrekken.
Ik zou van deze "hondenliefde" dankbaar gebruik maken en er niet je hoofd over breken. Een hond als vriend is een kostbaar bezit, ook al is het jouw hond niet.
Ivana