Wie weet welke hond dit is? (zie beschrijving)

Het gaat om een vrij grote hond, vaak gebruikt door de politie, kortharig zwart en heel mooi elegant. Staart wordt vaak korter gemaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Doberman Pinscher.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook verkrijgbaar in de bruine uitvoering!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een pup zoekt, kun je beter googelen op "dobermann pincher"; een betrouwbare fokker moet minimaal de naam goed kunnen schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets te snel ; de s mag natuurlijk wel ; duitse (voorkerus)spelling .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou op minstens 700-800 euro rekenen, voor alleen de aanschaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gemiddelde prijs voor een Dobermann pup, gefokt volgens de fokeisen van de rasvereniging ligt tussen de € 800,- en de € 1200. De prijs is vaak afhankelijk van de behaal,-de titels op werk- en showgebied van de ouderdieren van de pups. http://www.uwhondenkat.nl/honden/hondenrassen/195/Dobermann.html
Ivana
12 jaar geleden
Maria, de Duitse politie gebruikte deze honden bij het ijzeren gordijn om vluchtelingen te onderscheppen. In Nederland worden ze nauwelijks gebruikt. Ze zijn erg scherp. Het is ook beslist geen hond voor een beginner.
Ivana
12 jaar geleden
De foto die hier wordt getoond is dus achterhaald. De oren mogen niet meer worden gecoupeerd en de staart evenmin. Het uiterlijk is daardoor geheel veranderd. Een gecoupeerde hond mag dus niet meer op een show worden voorgebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hier mag het niet meer,maar het wordt nog steeds in het buitenland gedaan en aangeprezen door een fokker uit Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vergissing,door een fokker uit Belgie.
Ivana
12 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk, dat gebeurt ook bij de jachthonden. Deze honden vallen echter in Nederland buiten de boot en zijn niet meer getolereerd op shows en (de jachthonden) niet meer bij de jachtopleidingen. Ze krijgen ook nooit meer een inschrijving in het Nederlandse stamboek.
Alleen als aangetoond kan worden dat het couperen van de staart nodig was om medische redenen zijn er uitzonderingen.