hoe kan je een kater van 4 jaar laten wennen aan ze nieuwe huis?

heb zins vanmiddag een kater opgehaald van 4 jaar hoe kan ik die het beste laten wennen aan ze nieuwe huis hij ligt nu nog in de gang vanaf het moment dat ik hem heb opgehaald maar kan hem wel gewoon aaien dat vind ie dan ook lekker dat merk ik wel.en heb zelf ook een kitten lopen van 6 maanden maar dat gaat tot nu toe goed wil dus weten hoe ik hem kan leren waar ze eten en drink bak staan en waar de kattenbak staat en wanneer hij op verkenning gaat hij is geholpen en gechipt aub serieuze tips en of eigen ervaring alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het beste kun je de ontdekkingsreis van je nieuwe kat aan hem zelf overlaten,niet zelf dwingen of helpen,hij zoekt het zelf uit in zijn eigen tempo. Hij heeft snel genoeg door waar de bak,het eten en water staat. Het wennen kan gemiddeld zo'n twee weken duren en alles dat korter is,is natuurlijk meegenomen.

zo te horen gaat het wel lukken kost gewoon wat tijd

Katten hebben dat heel gauw door, als je ze een keer op de kattenbak hebt gezet, kennen ze die. verder moet je de kat nu een week of 6 echt binnenhouden, zodat hij dat gaat kennen, als hij dan buiten komt, zal hij makkelijker de weg terug vinden

wat leuk dat je er een kater bij hebt! het klinkt of het tot nog toe prima verloopt. laat hem de boel maar rustig verkennen. je weet dat je van alles drie stuks moet hebben bij twee katten? dus drie kattenbakken, drie drinkbakken, drie eetbakjes, en alles op afstand van elkaar? zo nodig kan je feliway gebruiken ter ondersteuning. veel plezier met je moppies! :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100