hoe kan je een kater van 4 jaar laten wennen aan ze nieuwe huis?

heb zins vanmiddag een kater opgehaald van 4 jaar hoe kan ik die het beste laten wennen aan ze nieuwe huis hij ligt nu nog in de gang vanaf het moment dat ik hem heb opgehaald maar kan hem wel gewoon aaien dat vind ie dan ook lekker dat merk ik wel.en heb zelf ook een kitten lopen van 6 maanden maar dat gaat tot nu toe goed wil dus weten hoe ik hem kan leren waar ze eten en drink bak staan en waar de kattenbak staat en wanneer hij op verkenning gaat hij is geholpen en gechipt aub serieuze tips en of eigen ervaring alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste kun je de ontdekkingsreis van je nieuwe kat aan hem zelf overlaten,niet zelf dwingen of helpen,hij zoekt het zelf uit in zijn eigen tempo.

Hij heeft snel genoeg door waar de bak,het eten en water staat.

Het wennen kan gemiddeld zo'n twee weken duren en alles dat korter is,is natuurlijk meegenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dank u voor u antwoord een +

Andere antwoorden (3)

zo te horen gaat het wel lukken kost gewoon wat tijd
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dank voor u antwoord een +
Katten hebben dat heel gauw door, als je ze een keer op de kattenbak hebt gezet, kennen ze die. verder moet je de kat nu een week of 6 echt binnenhouden, zodat hij dat gaat kennen, als hij dan buiten komt, zal hij makkelijker de weg terug vinden
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dank u voor u antwoord een +
wat leuk dat je er een kater bij hebt!
het klinkt of het tot nog toe prima verloopt.
laat hem de boel maar rustig verkennen.
je weet dat je van alles drie stuks moet hebben bij twee katten?
dus drie kattenbakken, drie drinkbakken, drie eetbakjes, en alles op afstand van elkaar?
zo nodig kan je feliway gebruiken ter ondersteuning.
veel plezier met je moppies! :)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ht gaat tot nu toe prima af en toe beetje blazen ze tegen mekaar en dan vooral me kitten die is nu de uitdager de kater ligt en blijft liggen onder de eet tafel maar denk dat dat vanzelf wel goed komt hoop ik althans en had me oude open kattebak nog en die heb ik erbij gepakt en heb 2 eet en drinkbakjes staan uiteraard uit elkaar dat wel en als je nog eventuele tips heb hoor ik het graag ivm met de nieuwe kater over hoelang het duurt voor hij gewend is en op verkenning gaat en moet ik de brokjes die die bij de oude eigenaren kreeg zijn gourmet brokjes aanhouden of ook over zetten op royal canin en hoelang duurt het voor hij aan mij gewend is want hij ziet me nu volgensmij als de boosdoener echt zo van jij heb me uit me oude vertrouwde omgeving weg gehaald hoe lang kan dat ongeveer aanhouden oja een +
Rieneke1
12 jaar geleden
hou hem in eerste instantie maar op z'n oude voer, en meng er steeds meer van de rc door.
niks forceren, laat hem maar, en klets eens wat tegen hem aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dan ga ik dan stap voor stap er steedts wat meer royal canin door doen om zo uiteindelijk hem geheel over je laten naar rc en praten doe ik zeker tegen hem kwam vanochtend thuis en hij lag heerlijk op de vensterbank en hij heb ook al een verkennings rondtje gedaan wel kort maar het begin is er het enigste is me kitten die gromt naar hem maar dat gaat ook goed komen denk ik zo op een duur
Rieneke1
12 jaar geleden
dat denk ik ook hoor, je kitten is nog jong en flexibel.
je moet het gewoon even de tijd geven.
geef ze ook maar eens een lekker hapje als ze bij elkaar in de buurt zitten.