Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kies ik de juiste dekkater voor mijn poes?

Ik heb een pers silver shaded en wil graag een nestje van haar
met soort gelijke kitten,hoe kies ik de juiste dekkater?
(ik heb wel een stamboom van haar)

11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ten eerste moet de dekkater ook dezelfde kleur hebben. Ten tweede (en dat weet ik van andere kattenrassen) moet ook duidelijk zijn dat de kater ook niet onderliggende (recessieve) genen heeft van andere kleuren en datzelfde geld ook voor jouw poes.
Verder is het goed om te weten dat vele fokkers zeggen dat het een dure hobby is. Ik heb berekeningen gezien dat een nestje van 4 kittens zo tot hun 13e week al tezamen €2000 kost dierenarts, injecties etc). Dus als je qua kleur absolute zekerheid wil hebben koop je een kitten in die kleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is niet helemaal duidelijk.
Wil je er een kitten bij om later te laten dekken of ben je op zoek naar een dekkater?

Het beste kun je dan op zoek gaan naar een rasfokker die je kunt vinden op
http://www.kattenplaza.nl/fokkers

Er is daar ook een forum waar je je vraag kunt stellen over jouw ras en ik neem aan dat je ook kunt lezen bij welke fokker je het beste terecht kunt want ook tussen kattenfokkers zit onkruid die het niet zo nauw nemen met de regels.
Dus lees je goed in voordat je je kat laten dekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koraal19
11 jaar geleden
ik zoek dus een dekkater
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiervoor kun je dan het beste bij een goede fokker terecht die zijn/haar katers ter dekking aanbiedt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding