Welke soort hond kan ik nemen?

Ik werk vanaf 7 uur s ochtends tot 5 uur avonds. Dus ik vraag me af welke soort honden allemaal zelf thuis kunnen blijven.

ik wil liefst een labrador, is dat handigg?? maar in de weekend heb ik wel veel tijd voor de hond, ook in de avond stuk of 3 uurtjes per dag, in de weekend 5 uurtjes.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar ik ben een leraar van basisschool groep 8. De leraren krijgen best veel vrije dagen. Kan dat dan wel?? of als ik me hond ergens kan brengen??

Toegevoegd na 48 minuten:
Marleen, ik ga heus niet om met de kinderen met zo een taal. ik kijk daar niet na, want het is internet taal. ik vind het niet belangrijk, ik denk niet na of ik het goed typ. dit is volgens mij een honden categorie, geen spelling categorie.

toch bedankt :) en iedereen bedankt voor de antwoord

Toegevoegd na 1 uur:
Ik vind dat er teveel trieste reacties gemaakt worden. Ik heb het over een hond, en geen robot, ik heb het over een hond, en geen spelling, dat die 2 achterlijke ... niks te doen hebben en dan maar gaan plagen, ik zou dan maar zeggen , doe iets nuttigs!

toch zeggen de meeste neem geen hond, ik neem er toch wel een, ik vraag het gewoon aan iemand die het beter snapt, bv naar een asiel gaan

toch erg bedankt voor jullie je mening, ik snap jullie ook :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je gaat het hoe dan ook toch doen. Dus neem dan elke hond die je wilt. Ik zou in dat geval wel een puppy nemen of een hond waarvan bekend is dat hij alleen kan zijn.

Vraag een van je buren, of iemand anders die je kan vertrouwen je hond voor je uit te laten smiddags, of schakel een hondenuitlaatdienst in. Ik ben er zelf op tegen als ik de hele dag werk een hond alleen te laten zitten. Een hond kan maximaal 6 uur zijn plas ophouden, verantwoord, maar das toch ook al knap lang en uiteindelijk ook niet goed voor de blaas... Daarnaast heeft hij aandacht nodig.

Juist in het asiel zitten vaak honden met gedragsproblemen en die niet alleen kunnen zijn dus informeer er goed naar...

succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedenk wel dat het een smeerboel wordt als je hond niet uitgelaten wordt... maar als je nou twee honden neemt, en een binnenplaatsje hebt of mensen die ze voor je uitlaten dan kan het wel denk ik... want dan hebben ze gezelschap aan elkaar :)

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar: heb je geen mensen die ze uit kunnen laten of geen binnenplaatsje dan vergeet het maar... dan is het echt geen optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

het beste wat jij kan doen is geen hond nemen. Een hond verdient tijd, jij kan 'm dat niet geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de toekomstige hond van je, van zeven uur 's ochtends tot vijf uur 's middags alleen moet zijn, dan kan je voorlopig beter geen hond nemen. Ongeacht hoeveel tijd je in het weekend wel hebt. Ook al kunnen ze in die periode eventueel wel alleen zijn, het is niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt bot, maar dat ben jij niet geschikt voor een hond. Geen enkele hond kan eigenlijk 10 uur overdag alleen blijven terwijl er niemand anders is. Bij andere dieren gaat dit wel iets makkelijkers, maar honden zijn echte gezelschapsdieren. Als je een hond alleen zou laten zo lang elke dag zou ie depressief of vals kunnen raken omdat hij geen aandacht krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden worden daar niet vals van.
Ivana
13 jaar geleden
Een depressieve hond kan angstig worden en een angstige hond vals.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een familielid van mij heeft een hond, en die heeft ze een tijdje overdag alleen gelaten. Eerst was het een rustige hond maar na een paar weken begon hij naar iedereen te blaffen
Je kunt beter een poes nemen!
Een hond heeft nu eenmaal een baas nodig!
Mocht je persé wel een hond willen, dan zou ik een honden uitlaatservice in de arm nemen om hem 1 of 2 keer per dag op te laten halen!

Maar een hond 5 dagen p/w alleen laten van 7 tot 17:00 is echt geen optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen!
Een hond is een gezelschapsdier.
En al helemaaaaal geen labrador.
Die moet ontzettend veel beweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even met het rode potloodje :

Welk soort hond.
's ochtend en 's avonds
alleen thuis kunnen blijven
Ik wil (met hoofdletter)
handig
in HET weekend
mijn hond

Zeven fouten in een stukje tekst van niks. Een leraar van de basisschool ???? Ik durf het - ondanks het abominabele niveau van het onderwijs heden ten dage - te betwijfelen.

Maar dat je als je fulltime werkt NIET de keuze voor een hond kunt maken (tenzij er ook nog iemand het grootste deel van de dag thuis is), ligt natuurlijk voor de hand. Een hond wil aandacht en tijd, meer dan je kunt geven als je zoveel werkt. En je verkijkt je beslist op het aantal vrije dagen in het onderwijs ; naast lesgeven wordt er nog een heleboel meer gedaan, waar je geen hond bij kunt gebruiken.

Ik zou dus als enige adviseren :GEEN hond, en kijk nog eens goed naar je Nederlands, anders heb je in no time meer dan genoeg tijd voor zeven honden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Marleen, op alle punten, nu heb ik even het vorige vraag van TurkishAtheist gekeken, en nou snap ik het helemaal niet meer ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, je hebt gelijk.
Kijk, een Turkse atheist vind ik absoluut bewonderenswaardig, maar het is dus gewoon een ordinair liegend pubertje. Gelukkig maar ; je moet er toch niet aan denken dat een dergelijk figuur ECHT voor de klas komt ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zag er even heel benauwd uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Laat 'em is beginnen met een cursus Nederlandse spelling, dan heeft hij geen tijd meer om na te denken of hij nou een hond, poes en/of allebei moet aanschaffen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen, je bent niet de enige die zegt GEEN hond.
Dat had ik ook gezegd.
Verder wel +
Niet aan beginnen!! Welke hond je ook neemt, ze zullen allemaal verveelde zenuwachtige en trieste honden worden, die alles kapotvreten.

Een paar uur per dag alleen zijn is geen probleem voor een hond. Zelfs af en toe eens een keer 7 uur is ook niet zo'n probleem. Alleen als ze volwassen zijn natuurlijk.

Maar iedere dag zoveel uur alleen, gaat helemaal fout.
Ik adviseer je dringend geen hond te nemen.

Neem dan liever een kat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in wat nu eigenlijk een hond is!
Een roedeldier nml.
En nee alsjeblieft neem geen hond, het asiel zit overvol jongens.
Denk heeeeeeeel goed na aub!!!!!
Ik zeg, NIET DOEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk wilde ik je een negatief advies geven over de aanschaf van een hond, maar ik heb er even over nagedacht en ik denk de ideale hond voor je gevonden te hebben.

Zie afbeelding.
Dit schatje is in de volgende kennel verkrijgbaar:
http://www.openhandel.nl/kinderen_en_speelgoed/kinder_gadgets/69893/t,wrex_rex_de_robothond/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dat weet ik niet. Wel in poedel-uitvoering, dan moet je alleen even langs de wol-winkel die ernaast zit en zelf de krulletjes breien :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan wel Plarn krulletjes haken! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Geen enkel ras kan van 7:00 tot 17::00 alleen. Dan neem je alleen een hond om je zelf te pleasen want je doet dat dier dan echt geen plezier mee. Kies voor een ander soort dier die hier wel tegen kan en neem dan in de toekomst een hond als je meer tijd hebt.

Uitingen van verlatingsangst zijn onder meer vernielen, onzindelijk zijn en janken en blaffen wanneer de hond alleen thuis is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft tot slot, dat je naar het asiel gaat om daar begrip en een hond te vinden. Je kunt het schudden makker! De eerste vraag die ze in een asiel stellen betreft de hoeveelheid tijd die je aan de hond wilt besteden en of je hele of halve dagen buiten de deur werkt.
Bij ieder goed asiel wijzen ze naar hun hoofd en ze sturen je weg.
Een hond zolang alleen laten en dat structureel, is regelrecht misdadig. Of die hond nou klein of groot is, jong of oud, een hond is een roedeldier en verkommert als hij alleen moet zijn.

Of hij gaat slopen, blaffen of verkommeren, het is om het even. Het ligt aan het karakter hoe hij zal reageren. DIT DOE JE EEN HOND NIET AAN.

Ik weet zeker, dat je voor geen van de antwoorden hier 10 punten zult toekennen. Maar dat maakt ons weinig uit. Van ons allemaal krijg je in ieder geval een dikke onvoldoende, omdat je bij je standpunt blijft dat het moet kunnen.
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik speel nu even voor hond ja

hallo ik ben een labrador en ik wil alleen bij iemand wonen die veel aandacht aan mij geeft want ik moet heeeeeeel veeeeeeeel leren

ik kan niet tegen alleen zijn ik wil mensen om me heen wel later als ik groot ben maar nog niet de eerste jaren van mijn leven

ik mag niet in huis plassen dus moet ik veel naar buiten toe wel elk uur en later als ik groot ben 4 keer

er moet ook veel met mij gespeeld worden en ik moet ook leren wat wel en niet mag dus je snapt nu wel dat ik alleen maar eventjes een uurtje alleen gelaten kan worden en dan alleen wanneer ik slaap

ik ben net als een klein kind en die laat je ook niet alleen

dus als u alleen savonds een paar uurtjes tijd voor me hebt koop mij dan A U B niet want dan wordt ik erg ongelukkig

mensen doe eerst een test of u wel geschikt bent voor een hond

www.watvoorbaasjebenjij.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik Speel ook even voor hond, mag dat? Hallo ik ben een dooie labrador en dat ben ik al ruim een week. Het lijkt mij ontzettend fijne om bij een analfabete leraar te wonen en hem het huis uit te stinken, tevens wil ik er graag voor zorgen, dat de maden uit mijn ontbindende lichaam overalk in zijn huis rondkruipen. Ik ben geheel gratis af te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje......sorry hoor maar ik lig even in een deuk: +
Als je voor je naar je werk gaat lekker een tijdje gaat wandelen met je hond en aandacht aan hem besteed en voor de middag iemand zoekt die hetzelfde kan doen. Een hondenuitlaatservice, of een kennis of buur.
Dan kan je een hond prima een fijn leven bezorgen.
Als je naar een asiel gaat, weten ze vaak al veel over het karakter van de hond en kunnen je daar goed informeren of de hond geschikt is voor jou.

Nou nu zullen de minnen wel komen......

Ik heb zelf nu 2 honden te logeren die thuis 3 dagen per week alleen zijn van half 8 tot 17 uur (whippets) wel wat oudere, 10 en 7 jaar.
Deze honden zijn schatten hebben geen problemen en een heerlijk hondenleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nelly, het gaat hier om een kind, een pesterige puber
met een onzin-vraag.
Zo'n joch moet geen hond, zeker geen labrador.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb de vraag serieus beantwoord.
Niet als 0nzin-vraag
ga maar naar iemand die het beter snapt. In het asiel zullen ze je niet eens een hond meegeven als je zo lang werkt. Ik wilde al heel lang een hond, maar ik heb er pas 1 genomen toen ik thuis ging werken. Mijn hond is de hele dag bij zijn baas en tussen de middag gaan we altijd naar het park. Als ik er niet ben, komt er een uitlaatservice, maar ik laat mijn hond nooit langer dan 3 uur alleen. Iedereen vraagt altijd waarom het zo'n lieve hond is, die nooit iets stuk maakt. En dat komt alleen maar omdat ze zich nooit verveelt. 7 uur alleen kan echt niet. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm.. Jammer te zien welke reacties je krijgt, en hoe jij daar dan weer op reageert.

Ik ken je dilemma; Wij willen ook al jaren een hond, maar zijn ook van 7 tot 7 van huis. Dus bal;en we al jaren dat het gewoon niet gaat. Uiteraard is een een slecht idee. Een hond nemen.

ALS je dan echt overtuigd bent dat je een hond wilt, probeer dan om minimaal 2 honden te hebben, die elkaar gezelschap houden. Zet je tuin af me teen hoog hek, en laat de honden vrij rondlopen. Niet ideaal, maar beter dan een.

Afhankelijk van de grootte van je tuin (Als je een halve hectare tuin hebt kan je een labrador overwegen) kan je een kleine of grotere hond overwegen. Hou er rekening mee dat honden -buiten gezelschap- veel beweging nodig hebben om gezond te blijven. Vandaar de grote tuin. Maar daarnaast is elke dag 5-10 km lopen/fietsen met een hond van formaat geen overbodige luxe.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een Boomer van nu bijna 13 jaar. Het beestje is een geweldig gezelschapsdier en eerlijk is eerlijk, hij is van 's morgens 8 uur tot 17.00 uur meestal alleen ( soms samen met de poes) en het gaat reuze goed. Hij is het gewend van jongs af en er is geen lievere hond te vinden. Het kan dus wel!! En wij zijn er erg gek mee.
Meestal kan hij ook zo uit huis de tuin in lopen als het goed weer is maar anders is hij gewoon binnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie nu dat je leerkracht bent van groep 8 en dat je om 7 uur begint met werken. Dat klopt toch niet, de meeste scholen gaan half 9 pas beginnen tot een uur of 3. Heb je zoveel reistijd dan??
Dan zou ik hier eerst eens wat aan doen als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Chinese Naakthond kan dit makkelijk hebben, ik heb er zelf ook een en heb hem getest, hij hield het 3/4 dagen vol zonder mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats een groot zwembad in je tuin, en koop een zeehond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, als eerste wil ik toch even opmerken dat ik het werkelijk verbazend vind hoe serieus iedereen hier op deze kwestie ingaat, het is toch overduidelijk dat dit een vraag is die geen enkel wel denkend mens serieus neemt?
Ik wil dan ook niet direct op de vraagsteller reageren maar meer op al die mensen die hier over elkaar heen buitelen om te zeggen dat een hond absoluut zo lang niet alleen zou kunnen zijn.

Ik heb zelf een Labrador van nu net 4 jaar oud, die ook de hele dag (8:00u tot 18:45) alleen is.
Deze hond is is als pup in ons gezin gekomen en op dat moment was er vrijwel altijd iemand thuis om hem uit te laten of om met hem te spelen.
Toen de hond 2 jaar was ben ik gescheiden en is hij met mij meegegaan. Ik heb lang overwogen om hem weg te doen omdat ook ik van mening was dat het niet ideaal was voor hem om zolang alleen te zijn en ik echt het beste voor hem wil.
Maar omdat wij erg aan elkaar gehecht zijn (Ik ben echt zijn baasje en hij is echt mijn hond) na lang wikken en wegen toch besloten om het een kans te geven.
We zijn nu ruim een jaar verder en ik kan niet anders zeggen dan dat het perfect gaat, 's morgens voor ik weg ga, ga ik een flink stuk met hem lopen en zodra ik 's avonds weer thuis kom gaan we meteen weer naar buiten.
Hij is lief, sociaal, niet zenuwachtig of vals, blaft niet en maakt niks kapot.

Nu besef ik terdege dat niet iedere hond hetzelfde is en dat niet iedere hond dit kan, maar om hier meteen maar te gaan roepen dat 't onmogelijk is, nee, dat gaat me toch wat te ver.
Wel is het zo dat ook ik er nu niet aan zou beginnen als ik deze hond niet had, maar als ik nu iedere dag weer zie hoe ontzettend blij we zijn om elkaar weer te zien, weet ik héél zeker dat ik destijds de juiste beslissing heb genomen om hem niet weg te doen.

Nou, dit wou ik toch even kwijt als een klein tegengeluid aan al die mensen die zeggen dat het allemaal niet kan, met veel geduld, aandacht en liefde kan er namelijk heel veel!

Overigens, of de vraagsteller geschikt is om een hond te nemen, ja, daar heb ik ook zo m'n twijfels over.....