Krassen op auto door kat??

Ik heb net een nieuwe auto en nu gaat steeds de buurkat met zijn zandpootjes op mijn auto zitten. Tips hoe je dit kan voorkomen? Straks zitten er allemaal krassen op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Ga even met een sleutel over de motorkap, dan is dat nieuwe er zo vanaf en kun je weer onbezorgd verder met je leven.
esth0r
12 jaar geleden
een auto is nou eenmaal een gebruiksvoorwerp, ik verwacht dat de nageltjes van een kat geen krassen maken in je lak, doen ze dat wel, leer ermee leven, vroeg of laat komen er krassen in je lak!

Het beste antwoord

De kat met een hoop herrie en eventueel water van je auto jagen. Als je dit een paar keer hebt gedaan komt het poesje echt niet terug. Vertel wel eerst wat je van plan bent aan de buren, ze zullen er vast begrip voor hebben. Wij hebben 4 van katten en zeggen altijd tegen de buren.. jaag ze weg (zonder geweld) als je er last van hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen. Even een emmer klaar zetten.;-)) Heb zelf ook een kat dus ik heb niks tegen katten. Denk idd dat dit de vriendelijkste manier is. En de moeilijkste. Om raak te gooien.

Andere antwoorden (3)

Tja, in principe zijn je buren dan aansprakelijk maar hoe bewijs je dat het de kat was EN hoe ga je om met de verstoorde burenrelatie?

Voorkomen kun je het niet makkelijk, vooral als de auto nog warm is vindt de kat hem waarschijnlijk heerlijk.

Er zijn sprays die voor katten erg stinken maar ik heb GEEN idee wat die doen met je lak

Alternatief is de auto 25 m verderop zetten, is dat geen optie?
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een hoes erover.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
een hoes is waarschijnlijk de beste optie.
amigo
12 jaar geleden
had ik ook wel aan gedacht maar volgens mij is dat veel werk (erop en eraf) en hier in de straat ben je die zo kwijt (of kun je ze goed vastzetten?)
Ivana
12 jaar geleden
Een normale kat springt met ingetrokken nagels. Dat zand komt ook op je auto als je rijdt en daar kan de lak tegen. Het zal allemaal wel meevallen.
Als er een goede beschermende waslaag over de auto zit zullen de kattenpootjes met zand niet snel krassen op de auto maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaag ze in iedergeval niet met geweld of schrikken weg want dan zetten ze hun nagels uit, spreek uit ervaring... voorzichtig naar de kat toelopen dan gaan ze meest vanzelf weg, vooral dus niet laten schrikken, want dan heb je zeker krassen!als je ze steeds voorzichtig wegjaagt geven ze het wel op