Kan de schil van een bol knoflook kwaad voor katten?

Een van mijn katten heeft het voor elkaar gekregen om in de voorraadkast te komen en heeft het netje met nog 1 aangebroken bol knoflook erin. Hij heeft het uit het netje gebregen en het lag in de hal op de vloer... Volgens mij mis ik geen tenen knoflook en ook ruikt hij niet naar knoflook uit zn bekkie (wat wel zou moeten toch als hij daadwerkelijk een teen zou hebben opgegeten) maar dat bladerige wat er omheen zit, daar lagen overal stukjes van... Stel nou dat hij daar wel van gegeten heeft, kan dat dan kwaad? en waar moet ik dan op letten? Hij eet regelmatig dingen die hij niet mag (vorige week nog 10 cm plastic wat hij heeft uitgekotst, en ja, hij is bij de DA geweest daarvoor)... Ik vind het eng... Knoflook is niet goed voor katten natuurlijk en sommigen zeggen zelfs dat het ronduit giftig is dus graag even hulp als het kan...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

knoflook kan idd een vorm van bloedarmoede (heinz body anemie) veroorzaken, maar dan moet je het toch echt langer geven gelukkig.
om die schil zou ik me geen moment zorgen maken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pfff, gelukkig... Ik zag mezelf alweer naar de DA kachelen... niet dat het uitmaakt hoor, maar tis wel errug veel de laatste tijd... dus ook als hij wel een teen zou hebben gegeten dan zou het niet stante pede kwaad kunnen? Alleen op langere termijn?
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, het wordt link als je knof op regelmatige tijden geeft; sommige mensen zien het als goede vlooienbestrijding.
maar zelfs al had de boef een dikke teen weggeknaagd (uiterst onwaarschijnlijk) dan had het nog geen kwaad gekund.
zondag
13 jaar geleden
Ik heb een kat gehad die dol was op de knoflooksoep die ik maakte. Ik gaf hem er dan ook een schoteltje van en heb nooit gemerkt dat zijn gezondheid eronder leed, maar die soep maak je natuurlijk ook maar eens in de zoveel tijd.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het velletje niet veel kwaad kan, als hij niet uit z'n bek stinkt. Hooguit dat je over een paar dagen wat bruine snippertjes in je woonkamer vind.

Ik denk niet dat het echt kwaad kan, de teen zelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beetje knoflook kan geen kwaad; het werkt (in korte lage doseringen) zelfs tegen wormen, dus niet teveel zorgen maken