Als een hond achter zijn staart aan zit, weet hij dan of dit zijn staart is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, daar is de hond zich van bewust en spinning of staartdraaien komt bij bepaalde rassen heel veel voor.
Door het draaien maakt de hond een stofje aan in de hersenen (endorfine) waarbij de hij zich prettig voelt, hierdoor zal een hond dus meer en meer achter zijn staart aan gaan zitten wat uiteindelijk kan uitlopen tot een hond die dit 24/7 doet.

Er zijn gevallen waarbij de staart van de hond geamputeerd werd om dit gedrag te voorkomen maar in de meeste gevallen was dit vergeefs en zijn zelf honden die men hiervoor in heeft moeten laten slapen, dus .... afleiden en trachten te voorkomen dat je hond dit doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja natuurlijk, hij verveelt zich gewoon.
Meestal doen ook alleen jonge honden dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij weet niet dat het zijn staart is, dat is nu net waarom hij probeert die staart van een ander te pakken... En dat lukt hem dus nooit omdat de hond niet snapt dat die van hem is... En dus met hem mee beweegt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij snapt blijkbaar weinig van honden
hij heeft er geen idee van... zelfs als het hem lukt om er in te bijten, heeft ie het nog niet door en zal om zich heen kijken waar die durfal zit die het aangedurfd heeft om hem in zijn staart te bijten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beest weet het wel, je hond zelfs leren zijn staart te pakken. maar wat ook kan is dir.

ik wil toch 1 abnormaal gedrag aanstippen, omdat het vaak gezien wordt : nl het in cirkels achter de staart jagen : het dier rent met grote snelheid in het rond in een poging zijn staart te pakken te krijgen. Gebeurt dit af en toe, is dit een normaal spelletje, maar het hardnekkig jagen is een psychologische kronkel, een OCD (obsessive compusive disorder). Andere voorbeelden van afwijkend stereotiep gedrag is ijsberen, kop schudden, nagelbijten etc (kijk maar eens naar de dieren in de dierentuin die te klein gehuisvest zijn of zich mateloos vervelen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit doet een hond alleen het zich verveelt, ja hij weet dat dat zijn staart is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hij weet dat het zijn staart is.Hij Speelt gewoon meestal doen ze dat als ze aan het vervelen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij weet hij het niet, ik denk dat hij denkt dat het een speeltje is.