er vallen allemaal plukken haar uit de staart van mijn konijn, wat betekend dit?

Er vallen allemaal gele plukken haar uit, nu heeft ze dus geen haar meer op haar staart. Er beginnen ook haren rond haar vagina uit te vallen. Ik was de bips van mijn konijn ongeveer 2 à 3 keer in de maand. Ze is btw 9 jaar en het is een Kleurdwerg. Help!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ga naar de dierenartse een konijn is heel gevoelig dus maak zsm een afspraaj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je konijn dit zelf doet nav een schijnzwangerschap. Dan plukken ze zichzelf. Kijk zelf even of de huid rustig is anders inderdaad even naar de dierenarts. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat was dus ook bij mijn konijn gister gebeurd, we zijn daarvoor naar de dierenarts gegaan. de conclusie was dat ze babykonijntjes wilde, en met haar haren een nest kon maken. mijn konijn heeft hiervoor een spuitje gekregen. ik zou even langs de dierenarts gaan als ik jou was.;)