Mijn poes mauwt alsof ze krols is. Maar 10 jaar geleden gesteriliseerd. Wat kan het zijn?

Ze schreeuwd alles aan elkaar, niet uit ondekbaar pijn.
De dierenarts ziet haar 2x per jaar en heeft er geen verklarig voor. Wat zou het kunnen zijn.
Zomaar uit het niets 15 minuten lang dan weer paar uur niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

ik weet niet precies hoe oud je poes nu is, maar het kan zijn dat ze last krijgt van ouderdomskwaaltjes.
mogelijk is ze doof geworden: poezen die zichzelf niet meer horen, kunnen keihard mauwen zonder dat er verder iets aan de hand is.
daarnaast kan het zijn dat ze aan het dementeren is geslagen, en op die momenten even van het padje af is.
tot slot zou ik even langs de dierenarts gaan, en haar schildklierwaarde laten controleren.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Ik dacht ook al aan dementie, heb daar ervaring mee. De rest van je antwoord is natuurlijk ook perfect. +1

Andere antwoorden (2)

Second opinion of desnoods 3rd opnion nemen. (Ik vraag me trouwens af wat ondekbaar pijn is... Maar dat terzijde.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn katten hebben die miauw soms ook, maar dat is OF omdat ze de kat van de buren zien lopen en boos zijn, OF als de wasmachine gaat centrifugeren en ze dus bang zijn, OF als er iets met ze aan de hand is en ze pijn hebben of zich rot voelen. Kortom, een uitdrukking van een heftige emotie. Het enige wat je kan doen is goed nadenken over allerlei mogelijke factoren, kijken of je een rode draad vinden kan.