Is mijn geelbuikschildpad dood of in winterrust?

2 dagen geleden bewoog mijn schildpadje niet meer en haar pootjes en lijf hangen uit haar schild. Normaal als ik aan haar kom trekt ze haar kopje en pootjes in maar nu doet ze dat niet. Ik voelde aan het water en het was echt koud. Ik heb het dan ververst naar warm water en toen bewoog ze weer maar na een tijdje viel ze weer stil. Nu zit ze in een warme bak me een lamp boven haar maar ze beweegt niet meer. Een half uurtje geleden draaide ik haar om en haar staartje beweegde, net als een hond die kwispeld. Maar nu doet ze dat ook niet meer. Ik vrees voor het ergste maar ik wil haar zeker nog niet begraven voor ik het zeker weet!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dan is ze bijna dood maar zeker niet meer te redden.
Ergens heb je iets verkeerd gedaan om haar de winter door te helpen.
Voor een geelbuikschildpad, mag de (winter) rustperioden nooit langer duren dan drie maanden en dan op een graad of 18