Waarom is het eigenlijk 'not done' om te zeggen dat je niet van honden houdt?

N.a.v. de vraag van Taurus: Ik heb inderdaad vaak meegemaakt dat ik na een opmerking dat ik niet van honden houdt een lading blikken of verwijten over mij heen kreeg. Ook krijg ik de indruk dat de hondenliefhebber dan altijd meteen in de verdediging springt. Alsof je een doodzonde begaat als je niet van honden houdt.

Frappant is daar overigens nog bij dat het over het algemeen wel veel meer geaccepteerd wordt wanneer iemand zegt dat ie katten rotbeesten vindt. Maar zodra je dat van een hond zegt dan krijg je meestal meteen de volle laag. Waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nou, vooral mensen die helemaal blind gaan voor honden vinden dat niet zo leuk. Vooral als je niet zo erg van honden houdt maar er zelfs een uitgesproken hekel an hebt, val je bij hondenbezitters niet in goede aarde. Jammer dan. Ik hou nou eenmaal niet van die hijgende hielenlikkertjes die elke stap van je door het hele huis moeten volgen. Puppies zijn wel schattig, en sommige honden zijn echt lief en rustig, maar het beestje in het algemeen ligt me niet. Hondenbezitters mogen blijkbaar wel vreselijk afgeven op katten, want bij elke discussie over hondenpoep aan mij de edele taak poepende (zwerf)katten te verdedigen. Want dan is ineens ELKE hondenbezitter een consciëntieus baasje dat keurig de poep van zijn/haar hond opruimt......maar niet heus. En ik mag hier natuurlijk niet zeggen dat hondenmensen in het algemeen wat dominanter zijn dan kattenmensen (daarom vinden ze vermoedelijk zo'n slaafs beestje zo leuk om rond te commmanderen) , mar ik vermoed zelf wel dat het bij veel - niet alle ! - hondenbezitters een rol speelt. Ik ben zelfs wel eens echt lichamelijk bedreigt omdat ik het gore lef had een meneer te vragen of hij het normaal vond om zijn hond op het schoolplein te laten schijten. Blijkbaar vond hij van wel, want dat k*twijf moest g*dver...enz haar grote bek houden.....tja. Niet zo gek dat ik het sindsdien nog véél minder op honden heb. Hoewel de honden er natuurlijk niks aan kunnen doen.

Bij mijn weten is het helemaal niet "not done". In elk geval heb ik dat nog nooit meegemaakt. En ik hou niet zo van honden.

Wie houd er nou niet van honden ? Maar Als je niet van honden houd, vat ik dat op als iemand die geen dierenvriend is.. dus mijn vraag aan jou: Why you hate Dogs ?

ik denk dat hondenliefhebbers zo gek zijn op hun dier, dat ze het moeilijk te begrijpen vinden dat een ander wel eens niet zo in de gloria kan zijn. het is zeg maar alsof je hun kindje afkraakt. soms wordt het denk ik ook verkeerd opgevat; dat je niet van honden houdt wil natuurlijk niet zeggen dat je volautomatisch een gruwelijke hekel aan ze hebt. zolang je het niet overdreven brengt, rustig voor uit blijven komen lijkt me.

Ik hou ook niet van honden; sterker nog ik zal zelfs niet gemakkelijk op bezoek gaan bij mensen die een hond in huis houden (ipv buiten waar een hond hoort) want de lucht in zo'n huis is net zo erg als de lucht in huis waar gerookt wordt: zeer irritant en absoluut onsmakelijk. Neen, de enige hond die door mij getolereerd wordt is een hotdog, haha.

ik heb er ook een hekel aan. maar ik ben ook bang voor de meeste honden ik ga liever niet bij mensen op visite die een hond hebben die de hele tijd naar mij staart en aan mijn benen zit bah ik zit dan echt niet lekker . gelukkig doen de meeste mensen die ik ken de hond altijd in de kennel of in een andere kamer. de meeste mensen begrijpen dat wel.

Je mag toch zeggen wat je vindt? Ik denk dat honden liefhebbers zich aangesproken voelen ,als je zegt dat je niet van honden houdt.Omdat er ook veel discussies geweest zijn over de overlast van poep van honden.Tijdje terug hier op GV hebben we het over "katten overlast " gehad.Daar waren ook felle reacties bij. Maar iedereen mag vinden wat hij/zij vindt.

Ik denk dat de meeste hondenliefhebbers het zielig vinden voor hun hond als hij/zij niet geliefd is. Ik heb dat ook met mijn hond. Die is superlief maar wel heel erg groot. Als we gaan wandelen en we komen mensen tegen dan begint mijn hond te kwispelen en kijkt hij naar de langslopers en vraagt om geaaid te worden. Aangezien ze groot is, zijn veel mensen bang voor haar en lopen ze liever naar de overkant van de straat. Aangezien ik veel van mijn schatje hou, vind ik dat zielig. Mijn katten interesseren zich absoluut niet voor andere mensen en hebben er geen problemen mee als je hun niet lief vindt of ze niet wil aaien. Daar heb ik dan ook geen medelijden mee. Overigens ben ik wel van mening dat je rekening moet houden met mensen die bang zijn van je hond. Ik heb een bench en daar gaat ze in als mensen op visite komen die niet van honden houden. Geen probleem hoor. Maar zielig vind ik het voor de hond wel, dat is zo'n lievertje. Hij stinkt trouwens ook en likt ook nog ;)

Een hond is voor mij eigenlijk onmisbaar.Ik was als kind uit een groot gezin erg eenzaam.Mijn ouders hadden het altijd erg druk en er was niet zoveel aandacht omdat mijn moeder altijd wel een baby had en de daarop volgende peuters,kleuters.Ik was een van de oudste kinderen en zocht mijn vertier bij de honden.Als ik van school kwam, trok ik direct naar hen toe.Ik werd op school verschrikkelijk gepest.Als kind uit een gezin van 12 kon je geen vriendinnetjes mee naar huis nemen,want mijn moeder had het toch al zo druk.Daarbij was ze vaak erg overspannen en liep je op haar tenen om haar te ontzien.Op de huishoudschool(een meisje hoefde niet te leren want die ging toch trouwen)werd ik zo gepest.Wij kregen vaak afdankertjes als kleding(van goed bedoelende mensen )en zo was ik menig maal het doelwit van spot en getreiter.Ik werd in een kring ingesloten en dan bespraken ze mijn kleding.Thuis huilde ik mijn verdriet uit bij de honden.Ze keken je trouwhartig aan en likten je tranen weg.Het maakt niet uit wat voor kleren je aan hebt,of je dik of dun bent,arm of rijk.Als ze goed opgevoed zijn,rijden ze niet tegen je op,springen ze niet tegen je op en poepen ze alleen waar jij het ze geleerd hebt te doen.Een goed verzorgde hond stinkt ook niet.Er zijn meer mensen die vies zijn en stinken en zich a-sociaal gedragen(en zelfs die proberen tegen je op te rijden) dan honden.Mijn man is net zo dol op honden als ik en ik zou nooit,maar dan ook nooit iets met een man willen die niet van honden houdt. Toegevoegd na 3 minuten: En als antwoord op de vraag wil ik zeggen dat ik het altijd beter kan vinden met mensen die van honden houden.

Omdat mensen hun honden vaak zien/voelen als hun 'kinderen'. Je zegt iets over hun 'kindjes'..... maar dat mag niet. Ik denk dat je aan de omgang van de baas met de hond (en andersom) wel kunt inschatten wie zijn hond als 'kind' ziet en wie hem als hond ziet. De laatste categorie zal niet zoveel problemen met een opmerking als "ik hou niet van honden" hebben. Katten worden zelden als kindjes gezien, daarvoor zijn ze niet volgzaam genoeg denk ik. Geef mij maar katten, of honden die gewoon echt hond mogen zijn, goed opgevoed en op hun plaats.

Zelf ben ik gek op honden, maar als iemand anders niet van honden houd vind ik dat prima. Als ik mensen op vicite krijg die niet van honden houden, gaan mijn honden in die tijd ook gewoon even in hun bench. Ik vind dat geen probleem.Ik hou van alle dieren, maar dat verwacht ik niet van mijn medemens. Iedereen heeft wel iets wat hij niet erg prettig of leuk of lief vind, als we elkaar daar nu ook al op moeten gaan veroordelen, dan weet ik echt niet meer wat er van de mens terecht moet komen. groetjes Witchy.

Misschien moet je zeggen dat je niet van alle honden houdt.Want ergens zal er toch een hond rondlopen die je hart zal stelen, om om het even welke reden.Je houdt ook niet van alle mensen, of van alle katten.Het is 'no done' omdat het eigenlijk niet waar kan zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100