Kan 1.4 hdmi kabel 144hz laten zien op 1080p monitor?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Heb je het over een 144hz monitor?
Kan die monitor 144hz aan OVER de HDMI?
Zo ja dan kan dat. Een HDMI 1.4 kabel staat eigenlijk niet.
Apparaten hebben een 1.x of 2.x spec.
De naam van kabels wordt uitgedrukt in HighSpeed.
Fabrikanten van kabels gebruiken onterecht 1.x/2.x op kabels.
Het heeft geen zin een "snellere" kabel te kopen dan je laagste apparaat.

Antwoorden (1)

Dit antwoord hangt een beetje van het merk monitor af, sommige monitors hebben een vaste waarden voor 1.4HDMI en blijven steken op 120Hz, maar in het duurdere segment kun je in het menu de custom timing aanpassen naar 144Hz.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
acer monitor en kan dit op de ps4 dan ook aanpassen?
Griffin
4 jaar geleden
"kan dit op de ps4 dan ook aanpassen"
Nee, de playstation is beperkt tot 60Hz oftewel een timing van 16,6ms
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Aha oke dan maar wachten tot de ps5 die kan sowieso wel hoger