Hoe kan ik gegevens verwijderen van een laptop?

Ik heb een macbook overgekocht maar de gegevens icloud apple id staan er allemaal nog op en ik heb geen wachtwoord daarvan, hoe kan ik dit weghalen of laten verwijderen ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Iemand verkoopt zijn laptop met alle gegevens er nog op en in? Bijzonder. Eerst maar de laptop terug brengen en de eigenaar er attent op maken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik weet sws dat je op een iphone kan uitloggen van een Icloud, en dan misschien opnieuw instellen ofs?
SimonV
4 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan: https://9to5mac.com/2014/07/19/how-to-safely-delete-or-change-an-icloud-account-from-your-mac-or-ios-device/ https://www.coolblue.nl/advies/apple-macbook-terugzetten-fabrieksinstellingen.html https://www.macworld.co.uk/how-to/mac/forgotten-mac-password-3594395/

Antwoorden (1)

Je moet de Mac naar fabrieksinstellingen zetten. Dan zijn alle tevens eraf. Hieronder ziet u hoe:

1. Herstart je Mac via het Apple-menu, en hou de toetscombinatie ‘Command + R’ ingedrukt;
2. Kies voor ‘Schijfhulpprogramma’ en klik vervolgens op je opstartschijf aan de linkerkant van het scherm;
3. Ga naar het tabblad ‘Wis’. Geef de schijf in het nieuwe venster dat verschijnt een naam, zoals ‘Apple SSD’ of ‘Macintosh HD’;
4. Selecteer ‘APFS’ (of MacOS Uitgebreid (journaled) voor oudere Macs) als bestandssysteem bij ‘Structuur’ en zorg dat er ‘GUID-partitie-indeling’ bij ‘Indeling’ staat. Klik vervolgens op ‘Wis’;
5. Sluit na het wissen het Schijfhulpprogramma, en kies voor ‘macOS opnieuw installeren’ in het menu dat vervolgens verschijnt;
6. Na het volgen van het installatieproces, start je Mac op alsof het de eerste keer is.

Tijdens dit proces zijn er een aantal details waar je op moet letten. Zo is het belangrijk om meteen tijdens het herstarten ‘Command + R’ ingedrukt te houden, anders start je Mac niet op in de zogeheten macOS Recovery-modus waarin het venster verschijnt.
En staan er bijvoorbeeld meerdere schijven in het menu ‘Schijfhulpprogramma’? Zorg er dan voor dat je de SSD-schijf kiest, wat standaard van de schijfnaam af te lezen is. Voor het wissen wordt er gevraagd een naam in te voeren voor de schijf. Het maakt voor het proces niet uit wat je hier precies invult.

(link: https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/tips/mac-resetten-macbook-resetten/amp/)