Numlock is een toets op je toetsenbord waarop staat NumLock. Die staat rechts bij het cijfergedeelte van je toetsenbord als je dat hebt. Veel toetsenborden hebben dat tegenwoordig niet meer en dan heb je dus ook geen NumLock.

Hoe je dan toch een 2 in superscript (zo noem je een cijfer of letter klein boven de andere tekst) krijgt, hangt af van je computer / besturingssysteem en van het programma waar je in werkt. De meeste tekstverwerkers hebben in het menu gewoon een button waarmee je superscript kunt selecteren, vergelijkbaar met tekst vetgedrukt of in schuin schrift. Voor overige programma's hangt het van je systeem af of je met sneltoetsen kunt werken en zoja met welke.
een jaar geleden
Alt+253 geeft je de het kwadraatteken. De cijfers MOETEN daarbij op het numerieke keypar ingetoetst worden. De cijfers boven je QWERTY werken hiervoor niet !

De numlock zet je op een laptop vaak aan in combinatie met de fn-toets.

Vaak heb je de fn-toets ook nodig om je numpad cijfers te bereiken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden