Een koper wil mijn website verkopen en zegt dat hij de 'escrow fee' ook wil betalen. Wat houdt dit in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het stuk van mmm vrij vertaald: een escrow service is bedoeld om veiligheid te creëren in een transactie door een middenman aan te stellen. Aangezien de twee partijen elkaar niet vertrouwen. ipv geld/goederen direct naar de andere partij te sturen (wat onveilig is aangezien één van de twee personen hun geld/goed als eerst moet versturen, sturen beide partijen hun goed/geld eerst naar de escrow service die het bewaart tot beide partijen aan hun verplichtingen hebben voldaan en de goederen worden hierna doorgezonden.
Indien een van de twee partijen zijn verplichtingen niet nakomt stuurt de escrow service de goederen weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Hmmm... Google zegt:
'Definition: The fees you pay related to coordinating escrow accounts and the transfer of your money.'
En over escrow zegt wiki:
"Escrow services are intended to ensure security by acting as a middle-man in transactions where the two parties do not trust each other. Rather than sending money or goods directly to the other party (which is insecure, as one or other party must send their item first, at the risk that the other party may not then send theirs), party #1 sends their items X (usually money), to the escrow service, which holds them until the party #1 receives item Y, the service sends X on to party #2. If either party fails to deliver their part of the deal, X will be held at the escrow service and eventually returned to them."

Snap je 't nu?
Ik niet... :P

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah... Ik denk nu 't volgende: hij neemt de kosten voor 't stallen van 't geld bij een tussenpersoon voor zich op.
Een tussenpersoon (een bedrijf die dat als service biedt, meestal - kom je niet veel tegen in Nederland - meer inde USA) kan gebruikt worden als de koper en verkoper elkaar niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de nederlandse situatie: notaris kosten, als de notaris wodr ingehuurd als tussenpersoon

Toegevoegd na 1 minuut:
Koop nooit op een andere manier onroerend goed, vooral niet in het buitenland