Hoe kan ik mijn ipadres elke keer wanneer ik pc opstart laten veranderen in een nieuwe? groet pieter

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Illegale dingen van plan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proxi instellen kunnen ze je ook niet volgen

Antwoorden (5)

Je kunt elke keer in de eigenschappen van je netwerkkaart (bij IP) een nieuw IP-adres invullen, binnen je netmask, als je op een LAN werkt. Als je maar geen andere apparaten hebt die op dat adres werken, dan gaat dat goed.
Het is overigens een volstrekt zinloze handeling.
AWM
14 jaar geleden
De enige manier om een IP-adres 'te laten veranderen bij opstarten' is als je netwerk DHCP ondersteunt. Nadeel is dat je nooit zeker bent van een nieuw IP. Alleen van een vrij IP. Deze zal dus voor een thuis omgeving vrijwel altijd hetzelfde zijn.

Hiernaast heb je er niets aan. Als je tijdens het internetten een ander ip wilt hebben, dan kan het niet via jouw computer IP. Dit is namelijk niet het IP waar je op het internet mee zichtbaar bent.
www.watismijnip.nl

Als je anoniem wilt surfen kan je eens op deze site kijken.
www.anoniemsurfen.nl/

Weet echter dat je IP-adres ALTIJD ergens wordt opgeslagen.
Dus niets doen wat niet mag he!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
open een dos box
ga naar start-->run(of uitvoeren)-->type CMD
in de dos box kan je ipconfig /? gebruiken
ipconfig /renew of ipconfig /release

of gebruik een proxyserver zoals hier boven beschreven dat lijkt me een slimmer idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is volledig afhankelijk van het netwerk waar je in hangt. Als je op de computer een vast ip adres instelt (static ip) dan zal je computer ten alle tijden dat ip adres gebruiken.

Op het moment dat je een dynamisch ip adres instelt (dynamic ip) dan zal je computer een ip adres uitgedeelt krijgen van de router/server die de ip adressen uitdeelt.

Om handmatig een nieuw ipadres te krijgen kun je via "start -> cmd -> ipconfig /release" het huidige ipadres verwijderen en met "start -> cmd -> ipconfig /renew" een nieuw ipadres krijgen. Dit is ook met behulp van bijvoorbeeld een batch bestand te scripten.

Het probleem bij het vernieuwen van het ip bij het opstarten is dat de router/server die de ipadressen uitdeelt vaak het ipadres gereserveerd houdt voor de computer die uitgelogd is. Om dit opgelost te krijgen moet je zorgen dat op de router / server de leasetermijn van een ipadres, oftewel de tijd die hij het ipadres voor die computer reserveert, verlaagt wordt naar bijv. dagelijks vernieuwen of nog veel korter. Dit zal resulteren in het dagelijks opnieuw geven van een ipadres.

Echter betekent het vernieuwen van de leasetermijn en dus het ipadres niet altijd een nieuw ipadres. In het geval dat jou ipadres de eerstvolgende is die uitgedeelt moet worden zal je die krijgen ondanks dat het dezelfde is als die je had. (Thuisnetwerk met 1 computer bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Waarom wil jij je ip adres van je lokale pc veranderen?
2. Kan het zijn dat je bedoelt je internet ip elke keer veranderd als je de pc opnieuw opstart?

- Je kunt via de router ervoor zorgen dat de leasetijd van je netwerkverbinding zo kort mogelijk is, bijvoorbeeld van 1 dag.
Op deze manier veranderd je ip dagelijks. Je ip wordt na 24 uur vrij gegeven, maar dit kan alleen als je systeem op dat moment niet aan staat (ip adres is gekoppeld aan mac adres.)

- Je kunt er ook voor zorgen dat je een "script" maakt en deze in je opstartmap plaatst.
In dit script geef je aan dat je systeem het volgende uitvoerd: "ipconfig /renew". Op deze manier veranderd het ip adres altijd op het moment dat jij het zou willen.

Beide mogelijkheden hebben als eis dat je het ipadres automatisch van je dhcp server/router krijgt en dat er vanuit je router/dhcp geen vast ipadres wordt toebedeeld aan je systeem.

Door de soort vraag kan ik me goed voorstellen dat je niet precies weet je hoe je het bovenstaande allemaal kan controleren, maar als je extra info wilt dan kan ik het specifieker en in jip-en-janneke-taal uitleggen :)