Steve Jobs had kort voor het uitbrengen van hun eerste computer in een biologische boomgaard gewerkt en vond de naam Apple wel aardig. Een Appel was volgens hem de perfecte vrucht: hoge voedingswaarde, fraai uiterlijk, tamelijk stevig. Jobs wilde dat Apple ook een perfect bedrijf werd.
Overigens konden ze ook geen betere naam bedenken.

Appelen komen in de Apple-historie meer voor. Mac komt van Macintosh, een appelras. Verder was er nog de een gameconsole: Pippin (ook een appelras).

Bijgevoegd: Het allereerste logo.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onder de boom zit Newton (een Apple-handheld), door het vallen van een appel (hier nog recht boven zijn hoofd) ontwikklede hij de theorie van de zwaartekracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het blijkt dat dat juist het idee was van Steve Jobs en Steve Wozniak. Ze twijfelden over een naam voor hun bedrijf en waren het er over eens dat het niet een erg technische naam moest zijn. Steve Jobs had een zomer appels geplukt en had goede herinneringen aan die tijd. Hij stelde de naam Apple voor een Woz en die vond het een goed idee. Een andere versie is dat de appel een verwijzing is naar de Appel in het paradijs. Als een appel der wijsheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Apple is vernoemd naar de stad New York ook bekend als "The Big Apple" het symbool van bedrijvigheid in Amerika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genoemd naar Apple Corps, wat weer bedacht was door The Beatles:

"In 1977 Stephen Wozniak unveiled his new microcomputer at one of the Homebrew Computer Club meetings, which he named Apple. The computer was named after the old Beatles’ record company..."

"Apple Corps Ltd. is a multi-armed multimedia corporation founded in January 1968 by British rock band The Beatles to replace their earlier company (Beatles Ltd.)..."

Toegevoegd na 2 minuten:
Grappig is dat de naam gebruikt mocht worden op voorwaarde dat Apple Inc. geen muziek ging verkopen. Daar is nu een rechtzaak over (als ie niet inmiddels onderhands is afgehandeld): Apple Corps heeft Apple Inc. aangeklaagd i.v.m. de verkoop van muziek via iTunes. Apple Inc. beweerd dan weer dat er in de voorwaarden alleen tapes (en LP's?) werden genoemd, en geen muziekbestanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom
is fire fox
vernoemd.
ik daarom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Een slechte poging om Xinix na te doen: die kan ik tenminste nog begrijpen.
How Apple got its name? In 1976 Steve Jobs was working in a community type farm in Oregon and that inspired him to name the company Apple Computers. Steve Wozniak, Apple’s co founder was worried about the copyright problems, but it turned out fine.

Toegevoegd na 30 seconden:
zoals Cantare dus al zei...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steve Jobs in een interview:

Ik was een fruitariër in die tijd. Ik at alleen fruit. Nu ben ik net zo'n vuilnisbak als iedereen. We waren ongeveer drie maanden te laat met het inzenden van een goede bedrijfsnaam dus ik dreigde om het bedrijf Apple Computer te noemen tenzij iemand voor vijf uur 's middags die dag een betere naam zou verzinnen. Ik hoopte dat dat de creativiteit zou stimuleren, maar de naam bleef hangen. En dat is waarom we Apple heten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een appel is natuurlijk ook de verboden vrucht uit het verhaal van Adam en Eva, wel toevallig is dus de hap uit de appel in het logo van apple