hoe moet ik Ubuntu verwijderen?

k heb een compaq pc en hierop stond eerst windows vista later had ik een windows 7 cd gekocht en deze geinstalleerd en pas geldene heb ik ubuntu via Dual boot geinstalleerd dus er draaien nu 2 besturingsystemen op mijn computer maar ik wil ubuntu nu verwijderen hoe moet dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Sinds enkele versies terug heeft Ubuntu de mogelijkheid om zich binnen Windows te kunnen installeren met Wubi. Dus mijn vraag aan jou is: Hoe heb je Ubuntu geïnstalleerd?

Mocht je Ubuntu binnen Windows hebben geïnstalleerd, dan is het verwijderen erg eenvoudig. Je gaat dan binnen Windows naar: Configuratiescherm > Programma's > Een programma verwijderen. Zoek vervolgens in de lijst naar "Ubuntu" en verwijder deze.

Mocht je een "hard install" hebben uitgevoerd, dan is de verwijdering iets moeilijker. Let op: Je hebt hier je Windows 7 DVD voor nodig! Zie voor een volledige instructies de tweede bron die ik heb gelinkt.

Je zult de partitie(s) van Ubuntu moeten verwijderen. Dit kan binnen Windows, maar let er wel op dat je de goede partities verwijdert. Daarna moet je het zogeheten Master Boot Record van Windows herstellen, wat je doet met behulp van de Windows 7 installatie DVD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal goed, niets aan toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem via de 2de manier geinstalleerd dus niet via windows en ik zie de partities niet staan ik heb de afbeelding in de vraag geupload
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het plaatje kijk je nu naar het Apparaatbeheer, daar kun je inderdaad de partities niet zien. Om bij de partities te komen in Windows moet je naar het Start Menu gaan, klikken met de rechter muisknop op "Computer", en dan "Beheren". Ga dan naar Opslag > Schijfbeheer. Daar zul je je partities vinden. Wees hier heel voorzichtig en zorg ervoor dat je de goede partities verwijdert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dat is al gedaan maar als ik de windows CD erin doe dan staat er alleen installeren het was een Upgrade CD heeft dat er iets mee te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke en nu heb ik effe opnieuw gestart om te kijken of het weg is en staat er Grub rescue ofz en toen had ik het weer opnieuw opgestart en hem via de windows cd gestart en toen kon ik 2 opties kiezen de windows setup of repair dus heb ik het 2de gedaan toen stond er windows is checking for memory problems en zit hij te zoeken naar problemen en daar ben ik dus gebleven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt voor de info uiteindelijk was het gelukt omdat toen ik geen zin meer had om te wachten drukte ik op ESC en toen had ik op de normale manier de windows installatie cd gestart en ging ik nog een keer kijken of er iets stond over herstellen enz dat stond er uiteindelijk wel en toen voerde ik in de opdrachtprompt die codes in en lukte het :D heel erg bedankt.... Voordat ik deze vraag stelde keek ik effe op de Ubuntu forum maar daar kon ik niks vinden dat mij kon helpen.... Ik vond Ubuntu wel een goed systeem maar omdat ik voor de windows upgrade heb betaalt vond ik het sonde om het te vervangen als ik er nog vista op had zou ik zeker overschakelen

Andere antwoorden (1)

Je PC herstellen!
Sla je bestanden tijdelijk op een harde schijf!
Dan komt het helemaal in orde!

Gr. Gebruiker71