Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Userinit.exe- toepassingsfout (0xc00006). Is nu mijn harde schijf kapot of heb ik met een docking nog de kans mijn documenten terug te krijgen?

Als ik mijn laptop start zie ik wel het startscherm van
XP, maar op het bureaublad zie ik alleen mijn achtergrond en kan ik nergens bij. Wie kan me helpen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee je bestanden zijn er nog, Userinit.exe zorgt voor de shell in windows dus de interface en netwerk e.d. Probeer eens ctrl + Alt + del en bij taakbeheer bestand > nieuwe taak > en toets in: Explorer.exe en dan enter. Dit geeft je mogelijk je startbalk terug. Zelfde kun je doen maar dan toets je Userinit.exe in. Eenmaal binnen de pc kun je een system restore doen naar een aantal dagen terug. Er is een commando wat je in Command kan doen waar windows alle essentiële windows bestanden checkt en eventueel vervangt of repareerd miss weten andere antwoord gevers deze command.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met alt ctrl delete kom ik ook niet bij taakbeheer, er start gewoon niks, ik zie alleen maar mijn achtergrond en verder doet hij niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is veilige modus een idee? (Computer opstarten, op f8 drukken voordat je het windows laad scherm ziet met dat ladende balkje). Je krijgt anders een hele lijst te zien met opties, waaronder de optie om Windows de hdd te controleren en te repareren. Succes! Gr Proairface
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ook al geprobeerd, start niet in veilige modus, dan krijg ik dezelfde melding. Er staat letterlijk... Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000006) Als ik op ok om toepassing te beeindigen klik hoor ik het start geluid van xp maar voor de rest start er niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een Windows xp cd? in dat geval kun je vanaf die schijf opstarten en vervolgens kiezen voor repair
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing