Is een alienware laptop echt alleen om mee te gamen?

Ik wil graag echt een goeie en snelle laptop, maar is zo'n alienware laptop alleen snel in gamen en videobewerking enzo, of is die ook gewoon snel met opstarten en internetten en dergelijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

zon alienware is ook goed om gewoon te gebruiken, het is "gewoon" een snelle laptop met een dikke (in vergelijk met standaard laptops) videokaart. dit betekent dat je buiten je games, in de programma's die het aankunnen je je videokaart voor andere dingen kan gebruiken.

hij zal dus netzoveel kunnen als een normale laptop, en dan een beetje extra als het om grafisch geweld gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze pc's voeren alledaagse taken ook snel (wat is snel?) uit. Gamen is één van de meest veeleisende taken, de componenten zijn vaak overdreven krachtig als je deze alleen voor simpele dingen wil gebruiken. Let wel, de accuduur is vanwege deze high-end componenten erg kort..niet echt om even in de trein te werken dus - althans, als je geen stopcontact in de buurt aantreft. Ook zijn ze vaak erg zwaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Juist ik zou ook sterk afraden een alienware te kopen als je er niet op gaat gamen, je koopt dan een dure laptop met een dure GPU die je dan onbenut laat maar die wel stroom vreet.
Zoals inderdaad bovenstaand al vermeld is, is dat de laptop ook geschikt is voor allerdaagse dingen, dus niet alleen games. Maar wel belangrijk om te weten is, dat je voor een Alienware laptop eigenlijk prijs kwaliteit veel te veel betaald. Je betaald voornamelijk voor het imago en het uiterlijk. Daarnaast is Alienware een onderdeel van DELL en als de praktijk iets wil leren is dat het dat DELL niet erg klantvriendelijk is. Dit wil zeggen als er een onderdeel van je computer kapot is je dit niet zomaar kan vervangen door een ander merk onderdeel. De onderdelen moeten vaak vanuit groot brittannie komen. Dit kan meerdere weken duren, of ze kunnen het zelfs helemaal niet uitleveren. Dus voordat je kiest voor een Alienware is het misschien verstandig om even verder te kijken naar andere laptops met wellicht de zelfde specificaties, maar die een heel stuk minder kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toch een hele andere ervaring met Dell. Bij mij kwamen ze binnen 24 uur mijn laptop kosteloos repareren (moederbord). Verschil zit denk ik in de service die je erbij kunt kopen, ik had een Gold-service o.i.d. Na twee jaar zaten er krassen op mijn beeldscherm en ook dit werd dezelfde week nog vervangen door een nieuw scherm. Mijn ervaring is dat ze een erg goede dienst bieden, maar je moet wel de service erbij kopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dus precies het tegenovergestelde van wat u meegemaakt heeft. Ik heb mijn computer (wel een desktop) 6weken niet kunnen gebruiken. En uiteindelijk deed hij het nog niet fatsoenlijk! Toen heb ik m weggedaan een nieuwe gekocht, en afgezworen nooit meer dell te gebruiken.
Will je een snelle laptop koop dan een Apple MacBook Pro met een SSD harde schijf. Sneller heb ik een laptop nog nooit zien opstarten. In een paar seconden heb je het besturingssysteem draaien en de nieuwste i7-quad-cores zijn krachtig genoeg om de zwaarste HD-videokwaliteit te verwerken. Daarbij is de software gemakkelijk te installeren via de App Store van Apple.

Daarnaast is Apple redelijk waarde vast en kun ja na drie jaar de laptop nog voor een leuke prijs op marktplaats zetten.

Ik kan mij ook nog een Windows 7-test herinneren waar de MacBook Pro op nummer 1 stond (via bootcamp).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel heel erg duur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een beetje krachtige Alienware-laptop ben je ook zo 3000 euro kwijt. Wat je kunt doen is de specs van een MacBook Pro naast die van de alienware leggen, ik denk dat er niet veel verschil inzit.
ik heb zelf momenteel de M11x, uitgebreid met 8GB RAM.
speel er geen games op, maar is fantastisch als netbook (klein, maar super krachtig). Officieel is het wel een gamers merk ja.
verder maakt het merk niet veel uit (gaat op CPU, RAM, GPU ect), maar als je een alienware koopt zit je altijd goed ;)