wat is beter een i3 met ssd of een i5 met hdd?

Kan kiezen tussen een lenovo s440 met een i3 1,9 ghz en 3mb cache samen met een ssd van 128gb.
Of een i5 van 2,7gz 3mb cache en een 500gb hdd.

Ik hoor het wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De i5 is krachtiger computer en een hdd kun je evt. altijd later vervangen door een ssd, als exemplaren met meer capaciteit goedkoper zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, aangezien het om een laptop gaat is die i5 met hdd beter. Die kan je later vervangen door een ssd, die cpu niet. Afhankelijk natuurlijk van wat je ermee wilt doen. Als het toch maar is om wat tekstjes te typen en wat op internet te lezen dan zal je die i5 ook weer niet nodig hebben en kan je alsnog voor de i3 kiezen.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is het een budgetprobleem... Anders zou je toch gewoon een i5 met een SSD nemen. Ik zou voor de snellere processor gaan. Een SSD laadt de programma's en data sneller, maar uiteindelijk worden de programma's door de cpu behandelt en als deze langzamer is, merk je het aan de performance. Bij een SSD alleen maar aan de opstarttijd van een programma.
Dan zou ik liever sparen en later een grotere SSD kopen. Je kunt een hdd ook gemakkelijker vervangen dan een CPU. Vooral wanneer het om een laptop gaat.
Uiteindelijk kun je dan betere systeem upgrades maken. Je hdd kun je dan ook als externe of tweede schijf gebruiken. Een vervangen CPU is niet veel meer waard. Je kunt hem dan misschien nog verkopen, dat weegt echter niet op tegen het ongemak daarvan...