Welke onderdelen heb ik nodig op GTA v op ultra te spelen op pc?

Welke onderdelen heb ik nodig voor een zo goedkoop mogelijke game pc doe GTA 5 op high/ultra aankan. Ongeveer onder de 600 euro

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Het beste antwoord

Een speelbare framerate wordt doorgaans als minimaal 30FPS genomen. (hier werken de meeste console spellen ook op)

De Nvidia GTX 960 zou voldoende frames produceren.
De AMD Tegenhanger hiervoor is ongeveer de R9 390 Beide rond de 230 Euro

Voor gamen is een i5 aangeraden.

Een CPU kan
Intel Core i5-6600K
Intel Core i5-6600
Intel Core i5-6500 Tussen de 200 en 235 Euro

Moederboord
Gigabyte GA-H110M-S2H Rond de 60 Euro

DDR4 8GB Geheugen kan rond de 35 euro
Crucial CT2K4G4DFS8213

Voeding
Corsair VS550 Rond de 50 euro

Totaal kost je dit rond de €575 euro

Je moet nog:
Behuizing 'leuke kast' kost minimaal 40 euro
hardeschijf (HDD , SSD niet haalbaar door prijs) kan €50
Software Windows 10

Ultra halen zonder een compromise te sluiten op dit budget lijkt mij niet haalbaar, zeker niet als de PC nog door een 3e partij in elkaar moet worden gezet.

Als je moet besparen kan dit op de CPU en GPU, bij voorkeur op de laatse. Doorsparen lijkt de beste oplossing of 2e hands wat op de kop tikken. Vooral CPU kan dat goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens SystemRequirementsLab zijn dit de aanbevolen specificaties om hem op ultra te kunnen draaien:

CPU: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
CPU Speed: Info
RAM: 8 GB
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7870 2GB
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 65 GB
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoeveel Fps heb je dan ongeveer?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het maximale, 60 FPS
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Zo werkt het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Luister hier NIET naar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://tweakers.net/reviews/3999/4/grand-theft-auto-v-benchmark-de-pc-versie-nader-bekeken-benchmarks-framerates.html Zelfs de allersnelste kaarten halen geen 60FPS op Ultra instellingen. Een 7870 (vergelijkbaar met een 260X*) haalt niet eens de 30FPS op Very High. *uit mijn hoofd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, bedankt voor de verbetering
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen probleem. Het is ook niet handig dat bij recommended requirements NIETS gezegd wordt over het resultaat wat je dan kan verwachten. Minimum requirements is net zo krom, met een lagere setup draait het spel ook wel. Het zijn echt losvaste adviezen. Requirements kijk je dus nooit naar als iemand wat wil samenstellen. Enige is budget en wat je daar voor kan krijgen. 600 is uiterst krap, maar met losse componenten zelfbouw kan vrager een eind komen. Maar niet naar ultra 60FPS op GTA V. Dat zal eerder een 1200 euro systeem worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je games op de hoogste instellingen wil spelen en dan nog AA wil dan heb je een SLI-opstelling nodig als je nog iets rond de 60FPS wil halen. AA (datgene wat ervoor zorgt dat dingen geen/minder kartels hebben is een killer voor FPS).