Waar kan ik de foto/beelden terugvinden die ik met 'prt sc' heb gemaakt?

*printscreen
Dat knopje rechtsboven aan je toetsenbord.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
47.9K

Het beste antwoord

Die zitten in je buffer.
Dus open bijv. Paint (zit onder bureauaccesoires in Windows) en plak de afbeelding er in.
Kan ook met
AWM
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Dat moet lukken. Met krijg je geloof ik alleen het actieve venster met je hele scherm. Nee, NumLock heeft geen functie daarbij op een normaal toetsenbord.
Bij Firefox heb je trouwens leuke add-ons om webpages te capturen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is een apart toetsenbord dan. Je kan combinaties met shift, alt en ctrl proberen. Laptop toetsenborden willen ook nog wel eens een aparte knop hebben voor dit soort dingen omdat die compacter zijn. Even zoeken en ik weet zeker dat je het vind.

Andere antwoorden (9)

MS Paint openen -> bestand -> nieuw -> Ctrl + V. et voila! daar is je printscreen!

Is trouwens te doen met alle designprogramma's zoals CS4 en PSp9.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het programma waar je hem wilt hebben doe je plakken of ctrl-v en dan zettie het er gewoon in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een kopie, dus met de rechtermuisknop en dan op plakken drukken ( of ctrl +v) dan kun je het plakken in een document. Je kopieert echter maar 1 ding tegelijk, dus als jij opnieuw print screen drukt, dan is hetgene van daarvoor weer weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
precies, control+V (plakken) in een programma (paint o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon office open en shift_insert.
Wil je een scherm in een scherm gebruik alt_prt sc.
Tip !! Gebruik FoxArc Screen Capture
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kopieert het beeld als het ware.
je kan het daarna gewoon plakken in paint of word ofzo, waar je het dan ook nodig hebt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Print Screen

met de toets Print screen kopieer je het scherm op het klembord. Het klembord is een opslag voor tijdelijke zaken voor alle programma´s die in windows draaien. Dus als je print screen doet en vervolgens paint opstart (of om het even welk ander grafisch programma dan ook) en je doet ´plakken´ dan kopieert hij dat wat op het klembord staat in paint en je ziet het opgeslagen scherm tevoorschijn komen.
Er zijn 2 opties met print screen. de eerste is gewoon print screen en dan plaatst hij het hele scherm (dus alles wat je op je monitor ziet) op het klembord. de tweede is alt-print screen en dan zet hij het huidige venster (alleen het venster wat op dat moment actief is) op het klembord.
Er zijn ook capture-programma´s die alle handelingen van kopieren en plakken automatisch doen, bv screenthief)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebruik jij prt sc op het toetsenbord? Of in toepassingen/websites?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe dan maar alt+print screen...
En dan ctrl-V (paste) in een fotoprogramma of email....