Is met Paypall verkopen ook voor de verkoper veilig?

Ik heb een reactie gehad op een product.
Vanuit Oostenrijk ze wil met paypall betalen maar dit is nieuw voor mij..

Toegevoegd na 8 minuten:
bedankt tot zover.
Het gaat dus om een mobiele telefoon, ik kan alles getraceerd versturen maar hoe "bewijs" ik dat het toestel perfect werkt? Foto's van de buitenkant heb ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Mits via Marktplaats en Ebay daar weet ik dat er (ver)kopers garantie op zit.

Dat betekend dat jij moet zorgen voor een verzendbewijs dat je het hebt opgestuurd naar het juiste adres.
De koper moet eerst betalen, dus dat levert geen risico op, echter mocht de koper later zeggen dat het product niet goed geleverd is, of niet ontvangen is, wil je dit wel kunnen aantonen dat dit wel zo is.

Ook zijn verzendkosten over het algemeen voor de koper (tenzij anders aangegeven) dus verzekerd verzenden is dan een optie en kan je voorstellen.

Zorg dat je het pakketje zodanig verstuurd dat het getraceerd kan worden bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als ze het ontvangen en het werkt niet goed, dan verzoek jij om het terugsturen van het product, verzekerd en traceerbaar.

Het lijkt me werkelijk echt stug dat ze iets bestellen dan het bewust gaan slopen om het dan weer terug te sturen, zou ik wel heel bizar vinden.

Als het kan, maak je er een filmpje van met je webcam, terwijl je laat zien wat het toestel kan. (muziek afspelen bijvoorbeeld, dan merk je gelijk dat het toestel geluid geeft)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel, toch denk ik dat ik niet ga reageren op die buitenlandse mailtjes ,geen goed gevoel bij ook al is het paypal.

Andere antwoorden (2)

Op zich wel. Paypal is een financiele organisatie en eigendom van Ebay, en van de grootste handels sites.

Kijk hier voor informatie over hoe ze verkopers helpen:

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/securitycenter/sell/SecurityForSellers-outside

Toegevoegd na 17 seconden:
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing_CommandDriven/securitycenter/sell/TipsForSellers-outside
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, want jij krijgt gewoon je geld op je rekening (via Paypal)

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/general/HowToPayPal-outside&mpch=ads